Hvilke 7 kriterier har jeg?

Det er viktig å ha KRITERIER når man skal skaffe seg noe. Det kan ofte være mye å velge i. Derfor har jeg en del kriterier når jeg skal KJØPE BOLIG.
Men hva er det som er viktig for meg?
Og ville du hatt de samme kriterier?

Størrelsen

Jo større leilighet, desto bedre, men det får da være grenser. Må jo innrømme at på dette punktet spiller økonomien inn også….

Jeg krever kjøkken, stue, bad og 2 soverom og gjerne en bod eller to.
Det bør helst være åpen stue/kjøkken-løsning, men ikke nødvendig.
Og jeg vil ha plass til spisestue sånn at mange kan sitte til bords..

Uteplass

Det må være balkong eller terrasse. Absolutt krav. Ville følt meg innestengt ellers. Om det skulle være litt gressplen i tilknytning til terrassen, ville det vært perfekt, men ikke nødvendig.

Tenk så lett å lufte krøllebøllen. Bare å ha på`n langlina og sitte i godstol`n, og han lufter seg sjøl. Høres fælt ut. Klart han skal få turene sine, men i nødsfall, hvis matmor skulle være dårlig……

Heis

Det må være heis hvis det ikke er på bakkeplan. Blir ikke yngre med åra 😉
Klarer fint å gå trapper nå, og har veldig godt av det, men hvis……

Skal jo ut på turer med Barney flere ganger om dagen også, så kunne jo fort ha blitt i for god form med all den trappegåinga…hehe….

Turområde

Jeg vil gjerne slippe å gå turer med bikkja langs trafikkerte veier. Bør i hvert fall være litt grøntområder i nærheten. Det finnes en del av det i hovedstaden også, vet jeg.

Hund tillatt!

Det må være tillatt med hund. Barney skal være med på flyttelasset så klart 🙂
Et absolutt krav! Jeg har allerede vært på visninger hvor det i ettertid kom fram at husdyr absolutt ikke var tillatt. Så heretter sjekker jeg det nøye på forhånd.

Beliggenhet

Beliggenhet kan ofte koste. Vel og merke god beliggenhet. Nå har det seg slik at jeg har planer om å flytte fra provinsen til hovedstaden etter hvert (uvisst når), så da kan jeg ikke være for kresen på hverken det ene eller det andre.
Koster mer der inne, vet du……

Og slettes ikke kresen på beliggenhet. Men så har det seg sånn at jeg vil være i noenlunde grei avstand til barn og barnebarn, så da får vi se hva som byr seg i det området jeg har sett meg ut.

Noe har det allerede vært. Det har jeg skrevet om tidligere. Både visninger og budrunder. Men altså uten positivt resultat for meg.

HER har du forresten ett av de tidligere innleggene om emnet…

Bilen?

Jeg har nå en bil, som mange andre, og den er kjekk å ha når man først har blitt vant til den.
I Oslo er det heller ingen selvfølge at man får parkeringsplass eller garasje med på kjøpet av bolig.

På nyhetene i går fikk jeg med meg et innslag om at MDG gjerne vil redusere antall parkeringsplasser i gater for eksempel. Så det blir ikke noe bedre.

Derfor vil jeg gjerne ha en bolig som garantert er tilknyttet parkeringsplass.
Beklager det, MDG, men så kan det kanskje rettferdiggjøres med at jeg har el-bil?

 

Så altså….

Nå er det sommerferie og stille på boligmarkedet, og jeg foretar meg andre ting enn å sjekke Finn.no. Dessuten har jeg lagt inn søk på kriteriene mine, så får varsel når det skjer noe.

I mellomtiden storkoser jeg meg i leiligheta mi her og du ser av andre innlegg at puddelen og jeg har fint turområde å fråtse i langs Mjøsa…..

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Ja. Kriterier må man ha. Og de bør vel være overkommelige de du har satt opp. Håper det dukker opp noe som er perfekt for deg snart. I mellomtiden…kos deg masse ved Mjøsa😊

    2. Ja, viktig med kriterier. Det er jo der man bor at man skal trives best. Jeg ville selv ønsket meg separat kjøkken og stueløsning. Men de gangene jeg selv ser på nye flotte leiligheter så har jo alt åpen løsning. Og da begynner jeg å gruble på hvordan jeg kan få til løsningen lukket med enkle midler?
      Men foreløpig trives jeg godt her jeg bor. Tenker jeg venter til ungene flytter ut av redet før jeg kjøper noe nytt og mer lettstelt 🙂
      Elbilene har det bare billig en stund nå er jeg redd. Her i byen begynner de nå å ta betalt på parkeringsplassene. Og det er ikke lenge til de skal begynne å betale i bom også. Men håper jo det drøyer, for elbileiernes skyld.
      Masse lykke til med boligjakten ♥

    3. Det er viktig å vite hva man skal ha, og hvilke kriterier som gjelder akkurat for deg. Så, ja, så klart vi må ha kriterier. Lykke til videre med husjakten! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg