Det ble sådd et frø….men gror det?

Det ligger langt inne å skrive om det…, men kjører på.

For snart 3 år siden flyttet jeg inn i ny leilighet. Drømmeleiligheta var det. Vel og merke for mitt budsjett 😉

Det var godt å komme vekk fra stor bolig med hage, vedlikeholdsanvar og ikke minst ansvar for utleieenheten i huset. Ny leilighet ble løsningen for framtida. Blir ikke yngre med åra heller, så godt å slippe plenklipping og snømåking.

Det måtte ryddes, selges, gis bort og kastes ting før flyttelasset gikk. Greit nok.

HER er forresten et tidligere innlegg jeg skrev om all flyttinga mi opp gjennom….

Jeg er kanskje en nomade? Enda jeg ser på meg selv som både jordnær, fornuftig og ganske stedbunden. Stedbunden kan diskuteres.

Jeg har aldri vært så sterkt knyttet til steder og hus at flytting gjør vondt. Jeg er glad for at jeg takler å bli omplanta; at jeg har med meg røttene, men at de klarer å feste seg i ny jord.

Så hva er nå dette “frøet” da?

Jo, for ca 2 år siden ble det ymtet frampå noe fra ungdommene mine i storbyen.
“Du burde bo her, du mamma…..mye enklere på sikt både for deg og oss.”
Det var uaktuelt !
Jeg hadde nettopp fått “drømmeleiligheta“, og det er ikke lang vei mellom byene våre.
Så besøk kunne det allikevel bli mye av, tenkte jeg.

De sådde et frø. Frø kan dø og frø kan spire. Det tok lang tid før dette begynte å spire.

Nå spirer det faktisk ganske bra, men om det blir en levedyktig plante vil vise seg.

Jeg er god på å tenke, sjekke ut ting, fundere og filosofere, så det blir mye analysering for og i mot.

Nå har jeg i hvert fall fått et nytt prosjekt, og skal holde deg underrettet 🙂

 

 

 

 

 

15 kommentarer
    1. Spennende tanker 😀 Selv om verden blir mindre og lettere å komme seg mellom, forsvinner jo aldri en lengsel om nærhet til sine kjære 🙂

    2. Ja jeg er litt som deg……………. har flyttet en del ganger og har aldri hatt vondt for å flytte til nye steder og la det spire der jeg har kommet. Nå har jeg bodd lengst på sunnmøre, men tanker leker av og til i mitt hode. Jeg har endatil lekt md tanken om å flytte nordover 😀 Men, flytter jeg, blir det mere sentralt. Har siste tiden tenkt mye på Oslo, men der er redselen sneket seg inn litt pga økonomi. Dyrt å bo. Så enda sitter jeg og ruger på huset mitt og en ny spire har kommet ang oppussing………………. 🙂 Lykke til!

    3. Jeg burde ha gjort som du her jeg sitter med 2 hus og et gårdsbruk alene, men så var det akkurat det å gjøre det da. Må nok trolig bli litt skrøpelig for å ta den beslutningen og det er vel egentlig litt seint.

      1. Takk for ditt synspunkt.Det er litt av et tiltak å virkelig gjøre det. Enig i det. Mye som skal ordnes. Og man vet hva man har og ikke hva man får 🙂 Og ja, best å gjøre det før man blir for skrøpelig. Lykke til med funderingen din du også 😉

    4. Det er en stor avgjørelse å ta, men for å komme nærmere mine, og hadde jeg hatt muligheten så hadde jeg hoppet i det.
      Kasta alt jeg hadde i hendene og flyttet fra Ottestad til Holmestrand mens jeg tenkte at det er bedre å angre på hva jeg gjorde enn å angre på det jeg ikke gjorde.
      Man kan jo evt bare flytte tilbake om man finner ut at det ikke fungerer. Lykke til hva du nå enn bestemmer deg for! 😊❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg