Søndagen med selvbetjening av bollefyll …..og gave

Tirsdag allerede, men jeg er ikke helt ferdig med søndagen. Slik blir det noen ganger i bloggverdenen min. På søndagen var det for tidlig å skrive om det som skjedde og på mandagen måtte jeg skrive om det som skjedde på lørdagen….og da blir det slik……
Det skal dreie seg om morsdagen og fastelavnssøndagen som i år havna på samme søndag. Ikke alltid at det skjer.
Morsdag er alltid andre søndag i februar. Mens fastelavnssøndag er bevegelig og avhengig av påsken. Den kommer alltid 7 uker før 1.påskedag, har jeg lest meg til🤓
♦️
Men tilbake til dette årets morsdag og fastelavnssøndag som altså kom samtidig. Bollene som hører til, har jeg allerede gitt deg oppskrift på.
Men først til bilde nummer en. Bordet er nesten ferdig pådekket og morsdagsgava står i forgrunnen. Var så heldig å få det av Dattera som kom på  besøk med mitt Yngste barnebarn…. i tolvtida. På bilde nummer to ser du hva jeg fikk. Både nydelig og dekorativ. Passer perfekt her i heimen.


Og så vart det bevertning som besto av de mye omtalte bollene. I stedet for å gjøre bollene helt spiseklare, gjorde jeg det annerledes i år. Vart litt gjørdetsjøl-opplegg……jobbeformaten-opplegg😉
Du ser det på nederste bilde. Ingredienser hver for seg i skåler og på asjetter. Hveteboller som var delt i to, pisket kremfløte, marsipanskiver, rørt jordbær og friske jordbær. Til og med melis i en kaffesil oppi ei skål satte jeg fram. Synes ikke på bildet. Da kunne vi fritt drysse melis på toppen av bollene våre når alt det andre ønskede var plassert inni. Med denne metoden kunne vi sjøl velge fyll i vår egen fastelavnsbolle. Var da vel genialt?


Vart en hyggelig og enkel sammenkomst dette. Eldste barnebarn og pappan var på trening, så kunne ikke være med denne gangen. Dessuten var min Sønn bortreist, så da ser jeg ham en annen dag. Men han ringte og gratulerte meg med dagen, og det var kjempehyggelig. Det har alltid vært stas å være mor, og jammen er det koselig på denne dagen også.

6 kommentarer

Siste innlegg