Om kakebonanza, bloggerkollega og kakedagen som forsvant.


Det var den internasjonale KAKEDAGEN på mandag den 8.april. Jeg var fullt klar over det, men tenkte vel at det hadde vært nok kaker ei stund i dette huset, med tilhørende blogginnlegg, så det vart ikke snakk om kaker i det hele tatt på min blogg den dagen.
En som hedret dagen var medblogger Allan i Allans verden. Han hadde et innlegg som jeg gir deg link til nederst på sida her.

Som du ser av det tredelte bildet, har det blitt bakt hele 3 staselige kaker her i huset den siste tiden. Den første var SUKSESSTERTEN til 2.påskedag. Så var det PAVLOVA til Datter sin bursdagslunsj her, og til slutt SJOKOLADEKAKA til familiebursdagen i samme anledning hos dem.
🎉
Alle 3 kakene har fått sitt eget blogginnlegg, og de finner du nederst på sida, sammen med noen andre linker.
Med så mange kaker blir det vel alt for mye kakespising på meg, med tilhørende stort kaloriinntak?
Vart jo det, men kunne ha blitt verre hvis jeg hadde latt restene stå i kjøleskapet.

Tok derfor tvert og delte opp resten i små porsjonstykker og putta i fryseren.
Det gjaldt både SUKSESSTERTA og SJOKOLADEKAKA.
PAVLOVA’n vart spist opp. Den var ikke så stor, og dessuten vet jeg ikke helt om den kan fryses?
Her kommer alle linkene til blogginnleggene som jeg lovet deg. Du finner også oppskrifter inne på kakeinnleggene:
En annerledes oppskrift på suksessterte
Pavlova med annerledes pynt.
Sprøtt? Ja, men funker for meg.
Sjokoladekake med appelsin.
Blogger Allans bidrag på kakedagen.

8 kommentarer

Siste innlegg