Når piknik blir ukoselig

Barney og jeg har et nydelig turområde her vi bor i Oslo. Og det er flere å velge i bare rundt her. Skog, gress, sletter, stier og gangveier. Helt suverent. I helgene når det er fint vær om sommeren, benyttes noe av plenarealene til piknik. Det kommer folk fra andre bydeler som kanskje bor i blokker med lite uteareale opp hit. Det skjønner jeg veldig godt, og alle er hjertelig velkomne. Det skaper liv.
♦️
Det er stor forskjell på å gå tur hverdag og helg. Det merker jeg godt i og med at jeg bor i nærheten og går tur her hver dag med Barney. Men det er noe som ikke er så veldig koselig. Etter at alle pikniksamlingene er over, ligger det igjen mange bæreposer med søppel ved alle søppelkassene, selv om søppelkassene ikke er fylt opp. Ser greit ut der og da, men….
♦️
Når Barney og jeg kommer på morgenturen vår dagen etter middagsfestene, ser det ikke ut😝 Du vet sikkert også at måker og kråker er gode til å spore opp mat. Det er de her også. Alle posene er revet i stykker og det ligger strødd med alskens søppel i STOR omkrets rundt hver søppeldunk. Og søppeldunker er det mange av, så burde ikke vært problem å få søpla oppi der i stedet for å la det stå igjen i poser ved siden av. Eller hvorfor ikke ta med søpla hjem? Jeg har tenkt at jeg må si fra til de som har ansvaret der oppe, men ikke blitt noe av.
♦️
Men….nå skal du høre. Her om dagen skjedde det noe positivt. Barney og jeg gikk tur der mens piknikkene foregikk, eller kanskje var nesten ferdige. Da observerte jeg en bil med lasteplan som hentet søppel allerede da. Jeg snakket til mannen og roste ham for at han samlet sammen poser så raskt, og ikke ventet til neste morgen. I tillegg tutet han med bilen og gjorde folk oppmerksom på at han ville ta med søpla deres. Og de kom med søppel. Og han kjørte det vekk med den lille lastebilen. Så bra. Da er det sikkert andre som har reagert på dette søppelproblemet og varslet, og det ga resultater. Supert. På bildene ser du at han snakker til folk og ber om søppel👍

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg