Og slik vart mandagen her

Mandagen gikk fort. I hvert fall det som allerede har vært. Skjedde en del. Det meste var planlagt. Vanlige morgenrutiner inne og morgentur i skogen med Barney så klart. Og så frokost. Først fikk jeg EN telefon angående en ferietur vi skal på om ei stund. Planleggingsfasen er vi inne i. Ikke før hadde jeg gått ut av den samtalen, så ringte det enda en nabo angående noen styresaker og en teaterforestilling vi skal på denne uka. Alt var hyggelig. Og rett etter det var det en tredje telefon med nok en hyggelig samtale med en mer fjerntboende venn.
♦️
Så da gikk det et par timer i telefontid. Helt greit og koselig. Da nærmet det seg raskt den avtalen jeg hadde om å følge barnebarn til tannlegen klokka ett.

Henta ham på skolen og kjørte til tannklinikken.
Alt var på stell. Null hull.
Så gjorde han lekser og jeg fulgte med. Vi hentet så Yngste barnebarn på skolen og laget middag.
Da gikk det fort 3 timer der også på en trivelig måte.
♦️
Jeg dro hjem til Barney i 4-tida da mamman kom hjem.
Så da vart det ny skogstur med puddelen, og så kunne jeg sette meg i sofakroken min. Og der sitter jeg nå og blogger i sekstida.
Snart nyheter også nå. Får se litt på det, sjøl om det er mest fæle hendelser.
♦️
Ja, da er det kvelden, da, og snart er denne dagen over også.
Aldri arbeidsledig. Aldri kjedelig. Aldri fritidsproblemer. Alt er bra. Jeg er privilegert som har en slik fin pensjonisttilværelse.
Og jeg registerer at jeg fortsatt ligger høyt oppe på bloggtopplista. Hyggelig er det også. Nummer fem i dag.
Dronninga har abdisert.
Bildet jeg har valgt av Barney i dag er kanskje irrelevant for innholdet, men han er tross alt nevnt, så er vel innafor….

6 kommentarer
    1. Fint bilde av Barney, og dagen går fort når det stadig er ting som skjer. Og tlfsamtaler tar fort litt tid. Koselig er det uansett 🙂 Ikke tid til å kjede seg for meg heller, men har nok ikke like mye energi som deg til både mange tlfsamtaler, pass av unger og gåturer med hund. Men gjør nå det jeg får til de dagene som er greie. 🙂 Og koser meg med det jeg kan. Nyt kvelden! Klem <3

    2. Det er det jeg alltid har sagt. Pensjonister er travle!
      Høres ut som en flott dag, ringe gjør jeg aldri på grunn av hørselskaden.
      Men sikkert hyggelig for dem som har god hørsel! 👂
      Nyt kvelden!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg