Jeg lærer noe hver dag

Så var det dette med å bli flinkere til å bruke verktøyene som gjør blogging enklere og bedre. Pensjonisten er heldigvis fortsatt lærevillig. 

Jeg oppdaget her om dagen at utseendet på bloggen min så helt snål ut på PC`n min. På iPhonen ble det som jeg ville: det var leselig, og bilder og innlegg lå ikke oppå hverandre. Hva hadde skjedd med PC-visningen? Jeg kontaktet blogg.no og fikk hyggelig og oppklarende svar. Jeg brukte feil nettleser. Nå bruker jeg Google Chrome og alt ser normalt ut. Det er vel sikkert noe jeg burde ha visst. Det spiller ingen rolle om jeg ikke forstår nettopp dette, for det fungerer, og det er det viktigste for meg. Og hvis andre også bruker riktig nettleser på sin PC, vil de også se min blogg på riktig måte, og det er jo hyggelig.

Så var det dette med bildene jeg selv tar og bruker på bloggen. Jeg har sett at noen vannmerker bildene sine og kommenterer med “copyright”. Det kan vel jeg prøve å finne ut av også, tenkte jeg. Ja, så brukte jeg en god morgenstund på å lese meg opp på dette (på internett), og jammen tror jeg at jeg skal få det til etter hvert. Jeg bruker telefonen  min (iPhone) til fotografering og lastet derfor opp en app for “watermarking”. Så får vi se om det fungerer på de neste bildene jeg laster opp til bloggen….

Nå er det bare å komme seg ut i det fine høstværet for hundelufting og fotografering.

10 kommentarer
    1. Du verden 😀 Det har jeg ikke tenkt på en gang, men så har jeg jo bare blogget siden 2015 😀 Jeg skriver som regel at det er min tekst og bilder. Men jeg har aldri merket de. Jaja, er jo mer tekst jeg kan være redd for. I alle fall når jeg legger ut dikt og sånt. Men om noen finner på å stjele så får jeg sikkert aldri rede på det, så det så 😀 Artig å titte innom 🙂

    2. dedicat: Takk for kommentar 🙂 Ikke så farlig med de bildene egentlig, for er ikke akkurat blinkskudd med kunstnerisk verdi. Får se hva jeg gjør etterhvert 🙂 Uansett artig å lese seg opp på diverse ting 🙂 Ha en fin dag!

    3. Kristin: Takk 🙂 Bildet er fra Martodden, nedenfor Jernbanemuseet ved den «gamle campingen» som vi sier her. Det var der Hamars campingplass lå for mange år siden.

    4. Jammen er du flink til å sette deg inn i alt. Du kommer nok til å bli superflink etter hvert. Jeg bruker Firefox-nettleser og ser din blogg helt normal og fin! 🙂 Ha en vakker søndag 🙂

    5. Du er skikkelig bloggelev du – og det er inspirerende :o)
      Det med vannmerking må jeg også lære meg.. Sett andre har en C på bildene sine, men jeg aner ikke hvordan jeg gjør sånt.. En app sa du? Hva heter den..?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg