Blålys i natten

Barney er utstyrt med blått, blinkende lys på selen når vi går tur i høstmørket. Jeg har kjøpt det hos Norsk Kennelklubb. Det er bare Barney som har blått lys i nærmiljøet, så folk vet når vi går kveldsturen vår 🙂

Vi beveger oss stort sett på steder uten biltrafikk, så egentlig hadde det ikke vært nødvendig, men det har nå blitt sånn. Hvis han skulle komme til å stikke av fra meg, noe han aldri har gjort (er jo alltid i bånd også), ville det uansett være kjekt med blinkende lys. Da er det lettere å spore ham opp.

Jeg hørte en gang en som sa at det ikke er lov med blått lys på hunden. Det er forbeholdt utrykningskjøretøyer, mente vedkommende.

Jeg prøvde å sjekke om det medførte riktighet, men fant ingenting om det, så da fortsatte vi bare med blålyset.  Jeg vil nå si at det skal mye til for at han blir forvekslet med en sykebil på gangstiene vi ferdes.

Bildet jeg tok i går kveld ble noe uskarpt, men gir nå en enkel illustrasjon til saken.

12 kommentarer

Siste innlegg