Blogging mot mobbing

Licensed from: Alexas_Fotos pixabay.com

Bloggerkollega Ei_Heks  har satt i gang en kampanje mot mobbing, og dette er så viktig at det vil jeg også være med på. Du kan lese mer om det HER.

Hun oppfordrer oss til å skrive så mye som mulig om mobbing og legge link på en kvitteringsliste inne på hennes blogg.

Jeg har vel aldri blitt direkte mobbet, hvis jeg ikke har fortrengt det da….

Jeg var et sjenert og nærtagende barn med rødt hår og fregner, og det vanket vel av og til litt kommentarer på rødfargen, men det var mer erting enn mobbing vil jeg si, selv om jeg med min usikkerhet antageligvis kunne oppfatte det som mobbing.

Jeg husker ikke at noen ble mobbet heller i min skoletid, men det foregikk helt sikkert da som nå.

Det mest nærliggende nå er revyen jeg så på lørdag, Rune Andersens “Lykkeliten”. Han fortalte en historie fra barndommen i Kristiansand hvor den som mobbet ble “tyna” av vennene til mobbeofferet. Å tyne var å klype. De beskyttet altså hverandre. Mobberen gjorde det bare en gang…..

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg