Mandagen er ikke blå

Bildet er blått, men det har ikke vært en blå mandag. Slettes ikke.  

Med et bilde av Mjøsa fra det “uuttømmelige” fotoarkivet mitt inne på Min Sky, oppsummerer jeg mandagen som er på hell. Er igjen drøyt 4 timer.

Det er så godt å være pensjonist og ikke ha alt for mange forpliktelser eller avtaler hver dag. 

Denne mandagen var det egentlig bare tannlegebesøk som sto i kalenderen som viktig gjøremål. Det foregikk mellom 11 og 11:30. Ikke noe dramatisk. Kun en fylling som hadde falt ut. Ny er på plass. 

Når jeg først er ute og lufter el-bilen, hender det at jeg finner på andre sprell 😉 I dag ble det å kikke innom en klesbutikk. Kjøpte ikke noe. Det er en matbutikk i samme huset også. Da passet jeg på å kjøpe inn ting jeg vet det er tomt for, og litt til…..

Det er julestemning i butikkene. Torg med pepperkaker og gløgg og mye mer. Lot meg rive med og kjøpte fikener til den tradisjonelle fikenkaka jeg lager til jul. Kjøpte ferdig pepperkakedeig også. Så da er jeg vel i gang med juleforberedelser så smått?

Før jeg dro til tannlegen hadde jeg selvsagt rukket å gå tur med Barney, spise frokost og sjekke internett og nyhetene på TV.

Etter bilturen var det tid for enkel lunsj hjemme, oppdatering på bloggen og lesing av andres blogginnlegg. Og dette tar jo tid. Koselig syssel.

Og så da? Litt rydding og sånt, og ny tur med Barney. 

Jeg må innrømme at det blir brukt mye tid ved pc`n. Jeg liker veldig godt å blogge (enn så lenge), lære mer om bloggverktøy og lese andres blogger for å få inspirasjon. Så da går timene. 

Jeg rakk allikevel å klippe Barney i ansiktet med barbermaskina hans. Jeg rakk også å trene ham. Han elsker å bli aktivisert. Jeg bruker øvelser jeg lærte på et kurs i Rallylydighet. Her om dagen lærte jeg ham en ny øvelse: lukke skuff. Jeg trodde det skulle ta lengre tid, men det var innlært på ca 5 minutter! Flink hund. Pudler er kjent for å være lærenemme. Det er helst meg det står på når det gjelder å lære ham ting.

Så er det middagstid. Det blir til at klokka heller mot både seks og sju og kanskje åtte for middag her hos meg. Det har bare blitt sånn. Det fungerer. Noe særlig senere er ikke lurt. Da vil jeg få en dårlig nattesøvn.

Så blir det litt TV-titting, tenker jeg. Og så må jeg jo innom bloggen av og til for å sjekke om det er noe aktivitet 😉 Svare på kommentarer og kommentere andres blogginnlegg, se på statistikk også videre…….

Da er det vel sengetid, tenker jeg, når dette er overstått…..men først den siste turen for dagen med Barney så klart….

 

 

 

 

 

 

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg