Bærekraftig sokkestell


På tide. Kan ikke bare drive med blogging og TV-titting. Men noen jobber kan kombineres.
Stelling av klær kan kombineres med TV for eksempel. Og det gjorde jeg i går. Har ligget lenge disse sokkene med hull i, dessverre. Men nå tok jeg tak. For at det ikke skal hope seg opp med slik arbeid, må jeg ta tak litt oftere.
♦️
For å være bærekraftig som tiden krever, er det lurt å reparere isteden for å kaste. Slik vi gjorde i gamle dager. Slik som min mor og bestemor gjorde. Da var det en selvfølge. Og de sydde klær. Jeg gjør ikke det lenger. Hendte det vart litt sying da jeg var yngre. I dag er det heldigvis blitt moderne igjen å sy klær, og ikke minst sy OM gamle klær. Lage nytt av gammelt. Veldig bra trend.
♦️
Sokkene vart brukbare igjen. På bildet er den ene gule vrengt og klar for stopping. Dette er nydelige ullsokker som jeg har fått av nabo K. Absolutt verdt å ta vare på.
Jeg har fått mange par sokker av henne, og her kommer et innlegg jeg en gang skrev om grønne sokker jeg fikk, samt et innlegg fra Gotland.
Strikking?
Gikk ullbananas på strømpefabrikken.

4 kommentarer
    1. Viktig å kunne stoppe ullsokkene, spesielt om det bare er hull på en hel eller tå. Jeg har et par liggende jeg også som jeg skulle ha reparert. Ha en fortsatt fin kveld, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg