Den bloggfrie dagen og litt filosofering.

Det ble ikke blogging i går. Det var faktisk første gang siden jeg startet denne hobbyen, mener jeg å huske.

Jeg ble opptatt på andre fronter, og da ble det ikke tid til denne aktiviteten. Og det var absolutt ikke trist.

Det er jo sånn jeg vil at det skal være. Altså ikke stress og mas og jakt på lesertall. Litt moro er det å se at noen leser innleggene mine. Det må jeg ærlig innrømme. Men det skal være moro å skrive. Jeg skal gjøre det for at jeg selv vil. Og noen ganger bruker jeg kort tid på å rable ned et innlegg og andre ganger litt lenger tid. Moro å hente bilder fra arkivet, samt å bruke nye bilder jeg tar på mine daglige turer i naturen.

Så altså: I går ble det en bloggfri dag. Og det føles greit.

Det var jo et aldeles nydelig marsvær i går. Det måtte nytes. Det er det forresten i dag også.

Jeg vil si at bildet jeg har valgt over her oser av ro og idyll, gir rom for filosofering, og kan stå som illustrasjon for min bloggfrie dag. Bildet ble tatt for en tid tilbake. Men det ser fortsatt sånn ut nede på seterområdet ved Jernbanemuseet, selv om vi snart er halvveis i mars. Mye snø. Og i dag tiner det nok heller ikke noe særlig, for det var 9 kuldegrader på morgenen.

Men inne i gangen hos meg er det vår. Nå har kvistene jeg tok inn fått blader og blomster. Noen av dem er hegg og andre er bjørk. Det var vanskelig å se hva det var da jeg plukket dem, så det har vært en hverdagslig glede med den overraskelsen 😉

HER kan du lese et tidligere innlegg om kvistene 😉 Og under her ser du bilder tatt i dag……

 

 

 

 

13 kommentarer

Siste innlegg