Den smale veien til fyrtårnet


Fårø fyr sto ferdig i 1847. Det befinner seg på nordøstspissen av øya. Vi kjørte på en smal vei gjennom furuskog og karrig mark for å komme dit. Og igjen var det tid for hundelufting, så fint å gå ned til havet og langs stranda. Spennende både for mennesker og hunder å komme til nye steder. Under her har jeg satt inn et bilde jeg tok av en infoplakat som var på stedet. Der kan du lese litt om historien👇


Som du skjønner er vi fortsatt på Fårø, og såpass mye å sjå på der også at det blir flere blogginnlegg. Jeg har allerede produsert mye fra Gotlandferien vår, som du kanskje har sett. Hvis ikke, kan du få en link nederst  på sida. Dette er faktisk det trettende ferierelaterte innlegget.


Her er Barney på stranda nedafor fyret på Fårø👆


Og Blu og Barney i skogen like ved. Grunnen til at jeg tok dette bildet var hovedsakelig formasjonene på bakken. Mange sirkelformede forhøyninger. Hva kan det være? Finner ingen informasjon om det…..
🇸🇪
Her kommer linken jeg lovet:
Har du vært på Fårø?

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg