Det går sin gang uten meg🤗

Jeg skulle ha vært der, men det går sin gang uten meg. Eller rettere sagt løper….
For skolebarna løper for å gi penger til Redd Barna, som igjen gir støtte til barn i andre land som trenger det.
Det foregår på Ekeberg skole i Oslo på sjølveste FN-dagen, i dag 24.oktober.
Jeg meldte min deltakelse som sponsor og ikke som løper.
For det er elevene på skolen som skal løpe runde etter runde på skoleområdet for å samle inn penger. Åssen blir det penger av slikt?
♦️
Jeg, for eksempel, har på forhånd meddelt at jeg gir 50 kr. til Redd Barna for hver runde Eldste barnebarn klarer å springe. Kan bli dyrt for meg, for han er sprek😅
Men penga går til et godt formål.
Det kom ingen bøssebærere på døra mi på sjølve TV-aksjonsdagen på søndag, så da fikk jeg mulighet til å gi på denne måten.
♦️
Hadde tenkt å dra bort dit for å se på unga løpe, men så kolliderte det med den månedlige quizen jeg pleier å delta på, så da vart det slik at jeg valgte quiz.
Er titt og ofte til stede på andre idrettsaktiviteter barnebarna deltar i, så har ikke dårlig samvittighet. Er nok mange andre som er der og heier på dem, og dessuten deltar jeg jo på en måte via Spleis.no. Der kom unnskyldningen😅
I ettertid får jeg vite hvor mange runder han løp, og dermed hvor stort innhugg det gjør på kontoen min😉
Hører med dem etter at quizen er ferdig, jeg🤗
Har i hvert fall ønsket ham lykke til på forhånd👍
♦️
Litt ymse sitater fra Internett om FN

FN er et «sted» der land møtes for å diskutere, kritisere hverandre, eller forsøke å bli enige om hvilke regler som skal gjelde i internasjonal politikk. FN er en møteplass for medlemslandene og en viktig arena for internasjonalt samarbeid. Slik er ikke FN noe mer enn hva medlemslandene får til sammen.
♦️
På slutten av den andre verdenskrigen, i februar 1945, på den såkalt Jaltakonferansen, ble USAs president Franklin D. Roosevelt, Storbritannias statsminister Winston Churchill og Sovjetunionens leder Josef Stalin enige om opprettelsen av en ny verdensorganisasjon kalt de Forente nasjoner, FN.
♦️
24.oktober 1945 regnes som FNs fødselsdag, da FN-pakten offisielt trådte i kraft. På dette tidspunktet hadde FN kun 51 medlemsland. Avslutningen på andre verdenskrig gjorde det mulig og ønskelig å organisere verden annerledes for å sikre freden og unngå en ny verdenskrig.
♦️
Og så en link til hva Wikipedia sier om
Redd Barna
Og helt til slutt må jeg jo ha et bilde, og da jeg ikke var til stede på arrangementet, må det bli et bilde fra arkivet.
Et motiv helt irrelevant for bloggtemaet, men det får gå.
Det er fra 2018 av puddelen Barney ved Mjøsbredden nær Hamar. Og i bakgrunnen ser du Nes-landet.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg