En drøm vart oppfylt for barnebarnet

Med Yngste barnebarn i husdyrparken

Hun hadde en drøm om å få ri på hest. Vi ser ofte de hestene i husdyrparken når vi går tur med Barney forbi der. Det er mulig å besøke parken med dyrene. Men da må Barney være hjemme.

Han har ikke adgang der. Skjønner det godt. Han hilser ofte på dem gjennom gjerdet. Og her om dagen hilste han på geitene som var på luftetur. Jeg la ut en videosnutt i et innlegg om det:
Sjekk min nye videosnutt på You Tube.

Yngste barnebarn fikk ridetur på ponni i EKT husdyrpark på Ekeberg
Vi bestemte oss for å dra dit i går. EKT heter husdyrparken. Jeg hentet henne i barnehagen og vi dro rett til parken. På det øverste bildet ser du at hun står forventningsfull utafor gjerdet og venter på tur. Det var heldigvis ikke lang kø. Det er nok flere folk der i helgene.

Og endelig var det hennes tur. Stort øyeblikk. Satt så fin og rett i ryggen på ponnien på rundturen. Jeg fulgte med rundt og både filmet og tok bilder. Du får se bare noen her. Som du sikkert vet fra før, viser jeg ikke gjenkjennende bilder av barnebarna mine.


I EKT ridesenter og husdyrpark er det mange forskjellige dyr. Flere geiter. To kalver var det der, og to griser. Høner, haner, påfugler, kaniner, ender, gjess, hester, ponnier, sauer og sikkert flere som jeg ikke husker nå. Kuene og mange av hestene var på sommerbeite et annet sted for tida.


Det er både frivillige og ansatte som steller for dyrene i parken. De besøkende har også mulighet for å hjelpe til, og min følgesvenn var ikke vond å be. Måkte geitemøkk så lenge hun orka. Redskap og små trillebårer sto lett tilgjengelig.



EKT rideskole og husdyrpark

4 kommentarer
    1. Det er veldig fint der oppe, og jeg husker at jeg som barn var der sammen med foreldrene min. Jeg ville gjerne ri på hestene, men når jeg først satt der oppe, syntes jeg det var veldig skummelt. Det er fint å ha med barnebarna dit og være sammen med dyrene. Ha en fortsatt fin torsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg