Et lite jubileum i dag


Ikke det vakreste bildet jeg har i fotoarkivet inne på Min Sky, men det kan få æren av å opptre på bloggen i dag på grunn av en spesiell merkedag. Jeg oppdaget det tilfeldig. Dagen altså. Ikke en bursdag i nære relasjoner som automatisk sitter spikra fast oppi hue, men en liten bursdag likevel.
Den 28.februar 2020 som forøvrig var en fredag, og i koronatida sin spede begynnelse, hadde jeg dratt fra Hamar til Oslo for overtagelse av den nye leiligheta mi. Og klokka var 13:00.
Samme kvelden, da jeg først var i Oslo, tok Sønn, Datter og jeg et restaurantbesøk, husker jeg. Og det var vel på tampen av lovlighet, for kort tid etterpå braket det løs med stenging både her og der.
♦️
Det var absolutt ikke slik i den nye leiligheta mi på overtagelsesdatoen som du ser på bildet. Det vart tatt litt senere da oppussing hadde starta.
Litt spesielt forøvrig, for etter hvert hardna det til med koronarestriksjoner, så mesteparten av min kommunikasjon med håndverkerfimaet foregikk pr telefon.
♦️
Datter hadde nøkkel til leiligheta og kunne inspisere. Og hun sendte meg mange bilder i løpet av oppussingsperioden, slik at jeg kunne følge med.
Det fungerte utmerket, sjøl om det av og til skulle vært OK å dra nedover for å ta en titt sjøl også. Merkelig å tenke på nå, men det var faktisk en periode hvor vi ikke fikk lov til å dra ut av bostedskommunen under denne pandemien.
♦️
Det vart bra til slutt, både med koronastyret og oppussingsstyret.
Det siste først, for jeg flytta inn i slutten av april i 2020.
Jeg var glad for at jeg bodde i nærheten av skogen, slik at Barney og jeg kunne gå trygge turer. Det var jo restriksjoner over alt ellers.
Og hvordan var det egentlig å flytte til Oslo?

4 kommentarer
    1. Det var tråkige tider og du som kjøpte leilighet også da…Spesielt..
      Men veldig greit og flott med hjelp av ungene som du fikk..Var jo tung og rar tid.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg