Hesten, hunden og menneskebarnet….


Vil du ikke leke med meg?
Se her da, lille rare krøllete hest….eller er du en hund?
Åh, ja….en puddel….
Kan vi leke likevel?


Hei, lille hest….nei jeg mener hund….puddel var du visst.
Og du heter Barney, ja.
Takk for at du vil hilse på meg.
Jeg skulle gjerne hatt litt av det graset på andre sida av gjerdet.
Er det mulig?

Skal sjå om jeg får det til,
sa Barney.
Vent litt.
Har en plan.


Redningen er på vei, kjære hest. Jeg fant en løsning, sa Barney.
Her er venninna mi, hun har 2 hender som kan brukes til å plukke gras med. Smart, ikke sant?
Så værsågod, kjære nye venn.
Var det godt?

Takktakk, kjære puddel og menneskebarn,
sa hesten….tenker jeg.

Og der var det jammen en hest til som ville ha graset på andre sida av gjerdet også.
Barney og Yngste barnebarn trår til.
Og alle 4 virka fornøyd.
To hester, en puddel og et menneskebarn…..og jeg, da…..
Ikke epleslang, men høstblader og hesteslepp.
Hva driver’n med?

4 kommentarer

Siste innlegg