Ikke epleslang, men høstblad og hesteslepp🤗

Yngste barnebarn ser på hester på EKT og plukker høstblader
Det var søndag morgen og jeg skulle være sammen med Yngste barnebarn store deler av dagen. Bare henne, Barney og jeg. Stas for både puddelen og meg og forhåpentligvis Yngste. Nydelig vær var det også, så veldig fint å være ute i høsten.
Blitt litt kaldere. Så godt å være utstyrt med vanter tidlig på morran. Både hun og jeg hadde det. Barney klarer seg tilsynelatende bra med «krøllepelskåpa» si året rundt.
♦️
På morgenen slippes hestene på EKT ut på beiteområdet sitt. De er inne på stallen om natta. Alltid artig å sjå på dem når de  beveger seg mot grønt gras. Noen galopperer, andre er mer bedagelige og noen er skikkelig trege til å komme seg over veien.


Ellers hadde Yngste utstyrt seg med plastpose, for hun hadde bestemt seg for å samle høstblader i forskjellige farger. Og det var det nok av. Ble en enkel oppgave. Idéen hennes var at det skulle males på disse bladene, og gjerne limes på ark. Det var planen. Vi gjorde så mye annet rart den dagen, at vi rakk ikke det. Men hun tok med bladene hjem da hun ble hentet utpå kvelden, og da blir det sikkert produsert et kunstverk eller to der hjemme.
♦️
På veien hjem til meg, etter luftetur med Barney, høstbladplukking og hestetreff, gikk vi forbi en hageport hvor de hadde lagt ut epler i et fat. Ikke noe skilt om «værsågod», men det var et tydelig tegn på at her var det bare å forsyne seg. Vi tok et eple hver, vi. Så innmari hyggelig at folk med frukthager gjør slik når de har epler og pærer til overs.  Tusen takk til herlige naboer i veien vår🙏🏻

4 kommentarer

Siste innlegg