Hva skjedde egentlig der?

Mellompuddel Barney ser på NM i casting Ekebergsletta
For spesielt interesserte?

Kanskje du er en av de som har interesse for dette? Hva da? Barney og jeg observerte noe igjen på lørdagsmorgenturen oppe ved Ekebergsletta.
I sommer har det vært både rockekonsert og fotballturnering oppå der. Det står fortsatt igjen noen små salgstelt og fotballmål spredt utover sletta, som de enten har glemt eller ikke hatt tid til å ta ned. Er så god plass oppå der, så spiller ingen rolle.
♦️
Jeg så noe rart langt foran oss. Et par mennesker på paller som så ut til å kaste noe. Myste og stussa. Så ut som de fiska. Kasta sluk? Rimelig dårlig med fisk på grasmatta der, sjøl om det har regna heftig i det siste.
Så kom det en mann gående forbi oss mens Barney var opptatt med å lukte og jeg konsentrerte meg om å glane og finne svar på hva dette kunne være.
♦️
Vart litt klarere da han passerte målbevisst mot de andre folka. To fiskestenger og ei kasse  med håndtak bar han på. Aha….da var det som jeg tenkte. Han skulle også bortpå der å fiske.
Tok bilder som du ser, sånn for sikkerhets skyld. Kan jo bli et blogginnlegg. Og det vart det. Noe må man blogge om.


Men ikke nok med det….

Jeg gir ikke opp sånn med en gang, nysgjerrig som jeg er. Så for at dette skulle bli et blogginnlegg med litt hold, begynte jeg å Google da jeg kom hjem. Vet faktisk at noen driver med slik fisking uten vann, og dermed ikke får fisk. Da går det jo fint an å bedrive slikt oppå grassletta ved oss. Etter en del forsøk på søk, fant jeg noe. Først måtte jeg finne ut hva denne sporten heter. Det er CASTING. Greit. Så Googla jeg «Ekebergsletta 2023 casting», og fikk jammenmeg napp. Sjå her:

Bingo! Fant det ut! Litt mye jobb for noe som egentlig er rimelig uinteressant for meg? Ja. Men vart blogging av det, da. Kanskje vært lurere å spørre han mannen som passerte oss om hva som foregikk? Men han virka så konsentrert og tilknappet at det tenkte jeg rett og slett ikke på der og da.
Men altså som du ser av Google-resultatet mitt, så var det altså rett og slett ingenting mindre enn NM i Casting på sletta vår. Måtte den beste vinne.

4 kommentarer
    1. Superherige Barney som bistår matmor i å finne emner og bilder matmor kan blogge om 🥰🥰🥰

      Google er kjekt å ha i slike situasjoner hvis man er usikker.

      Ønsker deg en superfin mandags ettermiddag og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg