Ikke det lureste jeg har gjort🫣


Faktisk ikke det lureste jeg har gjort i livet, nei. Vet at det er stort, men at det er SÅ stort…..Har nok bodd her for kort tid til å skjønne det. Opplevd det bare en gang før, og det var i fjor. Var pandemi de to åra før, så da vart det ikke arrangert Norway Cup.

Jeg har sett tallene. 2350 lag og 30.000 spillere. Verdens største i sitt slag. Klart det er mye folk. Og jeg er superimponert over de som arrangerer. Tenk hvilken logistikk! Kampoppsett, matservering, overnatting og transport.
Det et jo ikke bare spillere. Tenk på alle trenere, støtteapparat ellers og ikke minst alle som skal se på…..
Klart at det blir trafikk av slikt, også på veiene.

Når det gjelder meg oppi alt dette, kan sies at jeg altså var så dum å begi meg på tur med bilen i dette kaoset. Kunne faktisk ha tatt en vanligvis stor omvei og kommet raskere fram, men gjorde ikke det sjølsagt……Da satt jeg der, da, i kø med andre biler…..og en følelse av hundre busser. Det er nemlig satt opp maaaange ekstra busser, og det er jo bra for alle deltakerne og publikum. Men…..de kommer jo heller ikke fram. De står i kø som oss vanlige bilister. Jeg kunne ha gått mye raskere dit jeg skulle, men så var det dette styrtregnet som kom samtidig, da. Men i etterpåklokskapens tegn hadde det uansett vært lurere.


Har satt inn en god del bilder her for å illustrere. Hadde faktisk veldig god tid til å fotografere. Jeg hadde ikke andre store planer denne dagen, så prøvde å tenke positivt. Det er da vel aldri lurt å irritere seg? Kommer ikke noe godt ut av det. Satte på radioen, tok bilder, sjekka mailen, så på Instagram….og slikt. Fikk tid til alt dette, skjønner, du, for sto stille leeeeenge om gangen. Faktisk egentlig ganske komisk.
♦️
Men at jeg skal huske dette til neste år? Håper virkelig det.
Jeg linker til det andre innlegget jeg skrev om samme turen:
Fikk vaska oss skikkelig, si…

6 kommentarer
    1. Huff, håper du husker på det til neste år. Er enormt med lag og spillere, samt foreldre som er der. Vi leide hytte på Ramton campingplass. Tror vi rotet oss bort også. He,he. Takk og lov at ungene er voksne og flytta hjemmefra for mange år siden.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg