Leser du horoskopet ditt? Og tar du det seriøst?

Horoskopet for august og september på Side2.  Oppslag på forsida av Blogg.no. For moro skyld klikket jeg meg inn på dette.  

Og hva sto om “meg”, skorpionen? Jeg har klippet og limt, og under her ser du det:

Skorpionen

24. oktober-22. november

Forandringer som skaper frigjøring og forløsning på hjemmebane er på trappene. Noe som har ligget og ulmet kommer opp til overflaten og kan endelig tas tak i, og det bidrar til at alle i familien kjenner på en ny følelse av frihet og lettelse og bidrar til at dere får en ny start. Det beste er at det som skjer hjemme også vil få stor betydning for hvor godt du takler jobben din.

Kollegene dine vil merke at energien din forandres og blir mer positiv, dermed får du mer kred og oppmerksomhet for den gode jobben du gjør, samtidig som nye dører vil åpne seg.

 [ Og midt inni her kom annonsen: Blir du ukas nye Lotto-millionær? ]

Leser jeg virkelig horoskop?

Jeg gjør vanligvis ikke det lenger. Med lenger mener jeg: Gjorde det i gamle dager 😉

Det var alltid horoskop i ukebladene. Slukte det rått i min usikre ungdomstid 😉 Kjøpte Det Nye og tittet også i mors Kvinner & Klær.

Så horoskop ble lest.

Men ikke nå. Helt ærlig. Hvis jeg gjør det, tar jeg det som et positivt ord for dagen.
Kanskje det ikke er så dumt?
Får en påminnelse om å se lyst på livet og se litt framover 🙂

Solen går ned over Mjøsa.

Og hva kan jeg dra ut av dette spesielle horoskopet?

Analysen må bli slik av det som står der:

  • Frigjøring og forløsning….. (Det høres jo spennende ut…)
  • En ny følelse av frihet og lettelse og en ny start….. (Se der, ja! Venter i spenning...)
  • Energien min forandres og blir mer positiv…..(Knallbra! Ikke dumt…..selv om jeg er ganske positiv fra før)
  • Nye dører vil åpne seg…..(Dette er jo helt rått! Kan da tro litt på denne påstanden. Ikke noe galt i det….)
  • Blir du ukas nye Lottomillionær?….(Og midt inni horoskopet kom annonsen om Lotto. Det skulle ha tatt seg ut. Får kanskje kjøre i vei en kupong da……)

Kommer jeg til å lese mer horoskop?

Ikke noe mer enn før. Kun hvis det detter ned foran meg. Da er det underholdning og et positivt ord for dagen.

Leser du ditt horoskop?

Apropos Lotto. Se 2 tidligere innlegg under her:

Det nærmer seg noe stort?

Så vant jeg ikke nå heller, da….

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Når jeg leser et ukeblad leser jeg horoskopet fort, men jeg tror ikke blindt på det.

      Før i tiden tolket de jo stjernene for å holde seg oppdatert. Astrologi er jo en vitenskap hvor man tolker stjernene.

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    2. Jeg hadde en lengre periode i tenårene der jeg leste alt jeg kom over av horoskop. Var det positivt, gav det en aldri så liten boost til optimismen, mens de negative spådommene ble avfeid med sunn fornuft (haha).
      Jeg skal ikke utelukke at det kan være noe i det, men om så er, må en iallefall langt grundigere og mer metodisk til verks enn hva ukebladhoroskopene kan tilby 😉

      1. Bra innstilling i ungdommen! Og klart at det er en vitenskap, men på den annen side et ukebladhoroskopene noe helt annet enn de seriøse horoskopene. Underholdning….

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg