Hopping både her og der for Barney

Puddel, snowser og border collie på trikketur med menneskene sine
Ga deg en forsmak forleden dag. Et nesten likt bilde av hunder på tur. Tatt i nesten samme øyeblikk. Blu, Iva og Barney kjører kollektivtrafikk i hovedstaden. Ikke alene. Det klarer de nok ikke. Menneskene deres var med.
Det vil si Nabo A, Nabo G og jeg. Vi skulle på «øyhopping» i Oslofjorden. Aldri vært på øyhopping hverken i Oslofjorden eller i Hellas jeg, så på tide. Ikke Barney heller.
♦️
For å komme dit kjørte vi kollektivt. Offentlige transportmidler. I flertall, ja.
Litt trøblete med trikken for tida, for de jobber med forbedring av skinnegangene. Den går, men må skifte til «buss for trikk» nedi lia. For så å gå over på trikk igjen i bunnen. Blir slik i 9 måneder visstnok.
Buss for trikk og border collie ved Kongshavn og Sjømannsskolen
Ved holdeplass Nationalteateret gikk vi av og spaserte noen hundre meter ned til båthavna på Aker brygge. Der går rutebåtene til øyene i Oslofjorden.
Den skal jeg fortelle om, men tar slutten først, sjøl om det var bortimot 9 timer senere. Så det skjedde mye i mellomtida, kan jeg love deg. Tar det i et senere innlegg, jeg.

Men altså slutten av turen først. Etter øyhoppinga med rutebåt tok vi igjen trikken til en holdeplass hvor vi måtte gå over på en buss. Ikke buss for trikk denne gang, men en «ordentlig» rutebuss. Den førte oss oppover lia til bortimot der vi bor. Bare på den andre kanten i forhold til trikkeholdeplassen. Forvirra? Vi har nemlig mulighet til å velge mellom trikk og buss når vi skal til og fra sentrum.
♦️
Det er ikke BARE øyhopping det dreier seg om her vil jeg si. Føles som hopping mellom både buss, trikk, buss for trikk og båt alt dette her, og du har sikkert falt av for lenge sida.
Grunnen til at jeg får til alt dette, er vel takket være den fantastiske reiseappen EN på telefonen. Fungerer som gamledagers rutetabeller, men mye enklere.
♦️
Og med all denne kjøringa blir jo Barney også skikkelig reisevant, og hopper lett inn og ut av diverse buss- og trikkedører og er tilsynelatende avslappet på gulvet der han fraktes av gårde til for ham ukjente steder. Sikkert spennende, da.
Kommer tilbake med mer fra turen🙋🏼‍♀️Imens kan du se et tidligere innlegg.
Litt dårlig tid akkurat nå.

4 kommentarer

Siste innlegg