Vet du hva toppen av optimisme er?

Optimisme kan være så mangt. I gamle dager ble det sagt at å løse kryssord med kulepenn var toppen av optimisme. Det sa i hvert fall far min. Han var glad i å løse kryssord. Jeg liker også kryssord. Men det går i rykk og napp med aktiviteten. Det har kommet så mange andre nymotens aktiviteter de siste åra 😉 Sånn som Wordfeud. Det er moro.

Man skal løse kryssord med blyant…..og viskelær. Jeg gidder ikke det. Satser på at det blir riktig ved første forsøk. Ikke alltid det stemmer 😉

Det hørte liksom påsken til for meg å løse kryssord på sytti- og åttitallet. Nå ligger det nok litt i blodet fortsatt, for har jeg kjøpt meg et kryssordblad. Og jeg har allerede løst 4 av dem. Kan jo vinne litt hvis jeg sender inn løsningene. Ikke store summene. Men det viktigste er mestringsfølelsen.

Og så er det vel sunt for hjernen, har jeg hørt. Holder den i trim.Så da blir det litt mer kryssordsyssel denne påsken, og så kan hende det ikke skjer igjen før neste påske. Vi får se…..

Kryssord har på en måte blitt sesongbetont for meg.

Fortsatt god påske!

6 kommentarer
    1. Kryssord er gøy. Jeg har en kryssordpenn, den fungerer utrolig fint 🙂 Og jeg sender også inn av og til. Og jeg har vunnet noen kjekke småting. Men det er lenge siden nå 🙂
      Jeg kjøpte selv et kryssordblad nå til påske, men jeg har glemt at jeg hadde gjort det, så nå var det jammen godt at du minnet meg på det 😀
      Kos deg masse videre ♥

    2. Jeg løste kryssord som en gal i yngre dager, kjøpte stort sett alt av kryssordblader. Sendte inn hele tiden og brukte en formue på kryssordblader, konvolutter og frimerker. Vant jeg? Aldri!
      Noe av optimisten døde, ihvertfall den delen som har med vinnersjanser å gjøre.

      1. Uffda….du vant ikke, men sikkert moro da det sto på 😉 Jeg har aldri rukket å sende inn 😉 Enten ble de halvferdige eller så ble det glemt. Vil si at du var hakket mer kryssordentusiast enn meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg