Walking Woman 2013, 2019 og 2023.

 

Mimring igjen med bilde. Denne gangen fra Ekebergparken i Oslo 2013.
Nå kunne dette like gjerne ha vært i nåtid, for parken med skulpturene er der og jammen har jeg ikke den samme jakka fortsatt også. Åra går. Trodde ikke jakka var så gammel.
♦️
Har aldri vært sånn overivrig etter å iføre meg nyeste mote. Funker det som beskyttelse mot vær og vind og ikke er alt for gammeldags, bruker jeg det. Tror jammen den ble kjøpt på salg den gangen også, jeg, så da har jeg kunnet bruke penger på noe annet pga min sparsomhet den gangen.
♦️
Det skal sies at jeg faktisk har noen andre ytterplagg også…hehe…så går ikke bare i dette lysegrønne plagget. Den gang var det nok finjakka mi ettersom jeg iførte meg den på Oslotur. I dag er den degradert til lufteturer med hunden. Ikke det at lufteturer med hunden er rangert nederst, men det er litt praktisk med kombinasjonen røffe klær og hundehold.
♦️
Så var det parken. Det er så mange fine skulpturer der. Jeg tar ikke detaljene og historikken her, for det kan du lese deg fram til andre steder.
Den jeg fattet mest interesse for var skulpturen som du ser på bildet. Den heter «Walking woman» og kunstneren er briten Sean Henry. Den ble laget i 2010, og materialet er bronse som er malt. Dama er 217 cm høy. Og jeg er bare 169.
♦️
Vet du hva? En overraskelse. Eller lureri? Alt som står over her ble skrevet i 2019. Kunne jo like godt ha vært  i dag.
Har flere bilder av dama, jeg. Både med meg og Barney og helt alene. Det er nemlig mye enklere å få tatt bilder nå enn i 2013 og 2019, av den enkle grunn at nå bor jeg i nærheten av dama. Den gang i 2013 var jeg i hovedstaden fordi jeg besøkte min datter som bodde her allerede da. Jeg tok turen fra Hamar. Hun ville gjerne vise meg byen sin, og jeg vart villig med i ukjent terreng. Trikken oppover til Ekebergparken og vandring i parken for å se på mange av skulpturene. Fin tur.
♦️
Og hvorfor ikke skrive om dette Oslobesøket før i 2019? Jo, av den enkle grunn at blogginga mi starta først i september 2018. Og følte nok ikke for å fortelle om akkurat dette før året etter. Da i 2019 bodde jeg forresten fortsatt i Hamar.
Men litt artig at det var i nærheten av denne dama, The Walking Woman, jeg havna våren 2020, og fortsatt altså bor, når dette skrives i oktober 2023.
Fremmed dame på tur med Barney.
Blir du med på runden?

10 kommentarer
    1. Det er fint i skulpturparken, som jeg bare så vidt har vært innom 😉 Jeg er ikke av de som fornyer garderoben så ofte jeg heller, men i fjor ble det en ny lang boblekåpe så nå blir det nok en stund til neste gang. Ha en fortsatt fin torsdag 🤗

    2. Her var det flukt over åra, sett på fra forskjellige vinkler. Øverste bilde kan se ut som mor og barn :), og en jakke skal kunne brukes i mange år – helst. Ekebergparken er nydelig, liker å være der… men ble ikke besøk dit sist jeg var i byen. Oslo er en nydelig by å bo i <3

      1. Takk for hyggelig kommentar. Setter pris på at du leser bloggen min🤗 Jeg leser din også, men ikke alltid jeg kommenterer😊 Jeg er veldig tilfreds med å bo så nær Ekebergparken. Fint turområde også.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg