Blir du med på runden?


Velkommen inn hit🙋🏼‍♀️🐩
Nå blir du med på turen vår hvis du fortsetter å se nedover her😀
Jeg skal ta deg med på en av rundene i området vårt. Kom mye snø her om dagen, og den ligger fortsatt. Skikkelig vinter i mars. Men vi lar oss ikke stoppe.
En ting som stopper, eller har stoppa, er denne elektriske sparkesykkelen. Mest trolig har den nok kommet såpass langt som den har FØR det siste snøfallet kom😅  Barney undrer seg kanskje litt?


Lenger nedi lia i Ekebergparken, finner vi denne morsomme, gule skulpturen.
Deep Cream Maradona (Sarah Lucas).


Og på samme sted er denne utsikten ned til trikken på Ekebergbanen, Kongsveien og Kongshavn videregående skole som skimtes i bakgrunnen.


Snømann på vei opp til Ekebergrestauranten. Det gule huset er Karlsborg spiseforretning. Det er en kafé.
Det hvite huset er Ekebergparken museum og museumsbutikk.
I indre Oslofjord bak der igjen, kan du se DFDS-ferja på vei mot København.


Lenger opp mot Ekebergrestauranten finner vi denne utsikten over byen.

Og her igjen DFDS-skipet på vei ut Oslofjorden, i bakgrunnen.
Foran vises markering for pilegrimsvei.
Ved å gå trappene som du ser, og videre på stien nedover lia, kommer du helt ned til byen. Vi gjorde ikke det i dag, men har gjort det på sommertid.


På toppen av bakkene ovenfor Ekebergrestauranten står denne dama. Hun heter Walking Woman. 


Og så….takk for følget på rundturen vår🐩🙋🏼‍♀️

 

 

10 kommentarer
    1. Fint å få være med på tur.
      Jeg må komme meg til Ekebergparken snart. Men venter til det blir litt mer vår.
      Jobba på S-laget på Ekeberg på 80-tallet. Det var lenge før det ble park der.

    2. Jeg ble med på den fine turen jeg vettu, og takk for at jeg fikk være med. Har aldri vært på Ekebergrestauranten, men har hatt veldig lyst. Moren min jobbet der da hun var ung. Jeg har derimot spist lunch hos Karlsborg Spiseforretning, hvor vi satt ute på hverandaen med utsikt mot Oslofjorden. Ha en fortsatt fin onsdag, klem 🤗

      1. Så bra at du ble med🙋🏼‍♀️ Har vært på Ekebergrestauranten noen ganger på lunsj, og en gang på Karlsborg. Skal ta med hund til Karlsborg når det blir fint å sitte ute. Veldig koselig der, og super utsikt👍 Riktig god onsdagskveld ønskes deg også😀

    3. Så koselig å få være med deg på denne turen! 🤗
      Artig med skulpturen- skikkelig fin, er den!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg