Loppisfunn som utvider sommeren

Jeg liker å gå på loppemarked, men «tør» ikke så ofte fordi jeg er redd for å komme hjem med enda flere duppeditter og pyntegjenstander som jeg egentlig ikke trenger, eller enda verre: ikke har plass til i den nye leiligheta mi.

Nå oppsøkte jeg nå ett her i sommer. Det ble en akseptabel fangst. Jeg fant 9 små vaser (og de er virkelig små). Og de kostet totalt kun kr.80,-.

I stedet for alltid å ha en stor bukett i en vase på bordet, tar jeg nå enkeltblomster og setter i hver sin lille vase. Jeg har ett brett på spisebordet med 5 vaser og ett på salongbordet med 4 vaser. Jeg liker det. Det fungerer bra i min stue.

Det som er ekstra koselig er at jeg nå på høsten kan ta inn enkeltblomster fra blomsterkassene mine på balkongen og redde de fra kulden. Hver enkelt blomst kommer mer til sin rett i egen vase. Det har den fortjent….

Jeg kommer til å bruke dem til vinteren også. Da vil jeg fylle dem med kvister jeg finner i naturen, samt gå til innkjøp av en enkel bukett, kutte blomstene til kort stilk og la hver enkelt få stå der å blomstre alene, men likevel i fellesskapet….

#blomster #blomsterglede #interiør #dekorasjon

10 kommentarer

Siste innlegg