Bokjulegave med komplikasjoner

Julegaver er greit å bli ferdig med senest 22.desember i år. Julaften er på en mandag. Jeg pleier å være ute i god tid. Årsakene kan være flere. For det første har de slektninger som får julegave av meg ofte egne ønsker. Det er jo så lettvint for meg! Men noe kjedelig må det da være å vite hva man skal få. Da er det ofte greit at de kommer med flere ønsker for spenningens skyld. For deres egen del altså.

For det andre er det ikke så veldig mange jeg skal kjøpe gaver til. Det er kun aller nærmeste familie. Vennene mine og jeg og broren min med familie og jeg har blitt enige om ikke å kjøpe julegaver til hverandre. Hvis det er andre enn nær familie i julekveldsselskapet, kjøper jeg til alle de som er tilstede. Men det er bare enkle, rimelige gaver.

Så var det boka. En av de nærmeste skal få en bok. Kan ikke si hvem og hva i tilfelle h*n leser bloggen 😉

Ønsket ble bestilt på nettet her om dagen. Jeg rettet adressen min på profilen der inne, for der sto den gamle adressen. Da jeg finleste mailen med ordrebekreftelse i går så jeg til min forskrekkelse at de hadde sendt boka til min gamle adresse! 

Tenke, tenke. Handle, handle. Adressa er i samme by, så jeg kunne jo ha dratt dit og hørt om de hadde fått boka. Men kviet meg. 

Ringte nettbutikken og forklarte situasjonen. Regnet med at de ikke fikk gjort noe. Han så at jeg hadde rettet adresse heldigvis, men at begge adresser lå inne. Det ble null diskusjon, og jeg rakk ikke å framlegge klage. “Jeg sender en ny bok til deg i dag, gratis”. Veldig bra. Jeg takket ham heldigvis for god service. Men det skulle kanskje bare mangle; at jeg fikk ny bok. Jeg skal ikke ha bryet med å hente boka som jeg har betalt for på andre sida av byen. Hva som har skjedd med den og hva som skjer med den får være som det er…..

Da løser det seg, og det som var en liten bekymring for meg i går kveld da jeg la meg, ble ingen bekymring.

Er det ikke sånn da, at de fleste bekymringer ble det aldri noe av?

 

#julegave #bok #mjøsa #blogg #juleforberedelse #bekymring #nettbutikk #tradisjon

 

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg