Det gikk ikke som planlagt.

Nok en dag uten alt for mange viktige gjøremål. Tar det som det kommer. Litt skummel tankegang, for kan lett bli til at jeg utsetter ting. Hadde en sånn dag i går. Skulle gjøre lite, men det ble enda mindre enn jeg hadde trodd.

Det er så lett å “finne på ting”, det vil si morsommere ting. Det er utrolig hvor mye tid man bare kan “rote bort”. Men heldigvis ser jeg lettere på det nå, i min pensjonisttilværelse. Før var jeg mer effektiv, og det var faktisk nødvendig også. Så, derfor har jeg aldri dårlig samvittighet lenger når jeg “roter bort” tid.

Alt er jo nyttig på en eller annen måte. Jeg liker i hvert fall å tro det selv. 

Jeg må innrømme at jeg stresser meg selv litt med min gjøremålsoppføring i kalenderen på iPhonen. Hvis jeg ikke får gjort en ting en dag, overfører jeg det bare til neste dag….Kan fort bli fullt neste dag 😉 Men ser altså ikke på det som et nederlag lenger, det å overføre ugjorte gjøremål. Det er uansett viktig for meg å ha oversikt…og lister 😉 Det kan du forresten lese om HER.

Det jeg skulle gjøre i går som jeg har overført til i dag (i kalenderen): Vaske bilen, handle mat, hente postpakke, kjøpe ny sjampo, klippe klørne til Barney og børste ham. For så vidt greie ting å utsette en dag.

I dag føler jeg meg forresten friskere enn i går også, så dette skal gå bra…tror jeg. 

Og innlegget ble helt annerledes enn jeg trodde, så det jeg egentlig skulle blogge om får komme en annen dag…..

Syntes at det passet med dette bildet jeg tok på Skeikampen for noen år tilbake 😉

#rolig #kalender #gjøremål #harmoni #blogg #iPhone  

10 kommentarer
    1. Kjenner altfor godt igjen det å utsette ting. I dag har jeg en plan om å få gjort litt iallefall 😊 Ha en fin dag med gjøremålslista 😊

    2. Godt når man kan overføre gjøremål til neste dag ja…og enda bedre om man føler seg rolig med det…Jeg er litt sånn at har jeg bestemt noe..så må jeg få gjort det….men..blir endel overføringer her også….

    3. Greit å utsette ting innimellom uten å ha dårlig samvittighet.
      Og jeg tror nok du får gjort dem likevel. Også er det jo så godt med de dagene hvor man får gjort alt som står på lista og mere til. 😉
      Godt å lese at formen var bedre i dag. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg