Da vart det full guffe både her og der….😝🫨

Lørdagskveld….. og burde vært forholdsvis stille. Bør kunne være valgfritt mener jeg. Å ha det stille eller ikke altså. Er stort sett det her jeg bor. På de fleste dager. Og jeg er privilegert som kan velge lyd i heimen også. Bor alene…nesten. Bare puddelen Barney, som absolutt ikke bråker. I hvert fall ikke ofte. Kan bestemme om jeg vil se på TV eller ikke også. Og hva jeg skal se og høre på.
Så var det litt annerledes denne lørdagen. Antageligvis både lovlig og forholdsvis greit, for fikk nabovarsel i postkassa.

Det er et klubbhus (for idrett) i nabolaget hos meg. Sjelden at det skjer noe der som gir mye lyd. Nå skulle det arrangeres en sponsorfest. Og når det er fest må det tydeligvis være så høy musikk som mulig på slike arrangementer nå til dags. Bassen sier dunk, dunk, dunk….Den dype lyden bærer ALT for godt gjennom lufta. Det føles som om det er fest på soverommet mitt. Har opplevd tidligere også å høre tung og plagsom bass fra musikk, sjøl om DET egentlig var LANGT unna.
♦️
Det skulle vare fra klokka 14 til 22 sto det, så burde være greit i og med at det ikke skulle foregå når jeg sover.
Men, det var og er fryktelig slitsomt. Å høre på andres musikk, som absolutt ikke er ønsket, og i hvert fall ikke den forferdelige bassen. Føler meg invadert. Å bli påtvunget musikk er grusomt.
Men hva gjør jeg da?
♦️
Får ikke tatt igjen, det vil si gitt igjen med samme mynt, men kjører full guffe på TV’n. Der er det EM-fotballkamp mellom Portugal og Tyrkia. Valgte det alternativet i stedet for å lese ei bok i kveld.
Klarer ikke helt å dekke over den fæle bassen, men et voldsomt tribunebråk fra fotballkampen på TV er faktisk et bedre alternativ.
Og heldigvis vart det en bra kamp. Det var ikke bestemt på forhånd at jeg skulle se på denne kampen, for er ikke SÅ interessert i fotball. Men når det er EM innledende runder er det greit nok av og til. Og i hvert fall denne kvelden. Jeg takker igjen alle fotballtilhengerne på tribunen i Tyskland som skrek og sang såpass mye at de NESTEN overdøvet den fæle bassen……..
Jeg skriver faktisk dette innlegget når kampen spilles, så får håpe at bassen i nabolaget stilner eksakt klokka 22, ellers klager jeg…..og det rimelig kjapt skal jeg love.
♦️
Nabovarsel er greit, men det får da være måte på. De kan ikke tillate seg hva som helst på grunn av et forhåndsvarsel.
Jeg blir spent på å høre i morgen hvordan de andre naboene har hatt det på lørdagskvelden sin🫨🫣
♦️
Når det er såpass høyt her inne i stua mi med dører og vinduer lukket; hvordan er lydnivået der ungdommene er, rett ved høyttalerne? At de gidder. Hørselskade og tinnitus har de vel ikke hørt om. Eller er det jeg som er blitt alt for gammal og grinete?
Vanligvis klarer jeg å se det positive i nesten alt, men dette var fælt å tåle…..
♦️
Da fikk jeg i hvert fall skrevet av meg litt av det verste…..☺️ Og en annen ting. Takk og pris for at det har regna i hele dag, og at det ikke var aktuelt å sitte på terrassen min i slikt vær.
Men de folka bortpå der er ute, under tak i partytelt, sammen med DJ og høyttalere…..Måtte de regne vekk. Har dessverre ikke gjort det ennå…..
Gleder meg til den vanlige stillheten i morgen, søndag…..

4 kommentarer
    1. Det var nok ikke bare du som ble plaga av den ekstremt høye bassen. Føltes som om hjetet mitt gikk i samme takt… Ja skikkelig ubehagelig var det.
      De skulle jo slutte kl.22 :00 Men det gjorde de ikke. Så ca. 22:20 hadde jeg fått mer enn nok. Telefon ringte rimelig lenge før de svarte. Fortalte dem at den bassen kunne de slå av på sekundet. Men nei, de måtte bare spille en avslutnings sang!!! Slutt var heller ikke i normal tid, da musikken/ bassen ble slått av.
      Husker det var like ille sist sommer.

      1. Samme opplevelse som meg. Jeg både sendte melding og ringte. Det var det med den avslutningssangen, ja🫨😫De holdt på å rydde høyrøsta til klokka halv ett også. Vi må huske på å ikke akseptere nabovarselet neste år😝

    2. Sånt er veldig slitsomt. Håper ikke det er ofte, men jeg forstår heller ikke hvorfor det må være så utrolig høyt. Nei, gamle og sære er vi da ikke 😉 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg