Er graset grønnere på andre sida?


Kort visitt av  Yngste barnebarn på lørdagsformiddagen

Eller morran for meg, da, som liker å sove litt. For sikkerhets skyld satte jeg telefonen på vekking. Hun skulle komme klokka 10. Sover ikke SÅ lenge, men greit å ha litt tid til forberedelser før hun kom. Typisk meg, så våkna jeg sjølsagt lenge før telefonen skulle ha vekket meg. Ligger alltid litt på vakt når jeg vet at jeg skal noe. Blitt mer slik med åra. Greit nok det, men heller slitsomt hvis jeg våkner unødvendig tidlig et par-tre timer før jeg må.
♦️
Hun skulle bare være her 3 timer. Jeg hadde ikke rukket å gå tur med Barney ennå, så det vart skogstur nesten med en gang. Den bortimot faste morgenruta oppover mot husdyrparken i nærheten. I og med at Yngste var med, gikk vi helt bort til gjerdet hvor sauene og hestene var. Skulle prøve å få hilse på dyra fra utsida.
♦️
Det var ekstra koselig at den ene hvite hesten var i egen innhegning hvor vi kunne komme helt bort til gjerdet. Den var veldig selskapssyk denne dagen. Kanskje den liker barn spesielt godt? I hvert fall vart det et fint møte med hesten for oss alle tre. Inkludert Barney. For å vise deg det, har jeg satt inn en videosnutt under her.


Det var stas for alle fire, tror nå jeg. Ikke lov å mate hesten, men fant ut at å gi litt gras fra andre sida av gjerdet måtte da være lov. Og Yngste syntes jo det var stas at hesten ville ha det hun tilbød. Men det var en konkurrent. Barney fant plutselig ut at han også ville ha gras, så prøvde å stjele fra hånda hennes. Og i tillegg fant han eget gras som han knaska på. Raring.
Slektning, venn eller fiende
En drøm vart oppfylt for barnebarnet
4 kommentarer
      1. Ja, skikkelig artig. Mer for den lille tobeinte enn for puddelen, virka det som😅 Han var mest opptatt av graset. Men hesten var fornøyd, og jeg var glad for fotomotiv og god opplevelse🙋🏼‍♀️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg