Fant endelig noen bilder…..

Her om dagen skrev jeg et innlegg om det gamle apoteket «mitt» i Prinsensgate.
Elgen apotek.
Min første arbeidsplass hvor jeg jobba i 2 år.
Jeg fant endelig ut hvor det lå, etter litt detektivarbeid.
Nå har jeg funnet ut litt mer….

Søkte litt mer på nettet og fant noen bilder.
For å gjengi dem her må jeg oppgi fotograf og nettsted, tenker jeg….
Det er Anne-Lise Reinsfelt som har tatt bildene for Norsk Folkemuseum i 1990.
Det var det året apoteket vart nedlagt.
Så de ville sikre seg bilder, kan jeg tenke meg.
Det er altså Digital-museet til Norsk Folkemuseum.

Som nevnt i det forrige innlegget mitt jobbet jeg der fra sommeren 1972 til sommeren 1974.
Apoteket ble nedlagt i 1990, fant jeg ut ved å søke på Internett.
Derfor var det vanskelig for meg å finne hvor det lå, da jeg prøvde på det.
Det var litt artig at jeg etter litt research fant ut at det i dag er en frisør i lokalet, og at visstnok deler av apotekinteriøret er inntakt.
♦️
Har tenkt å ta trikken ned igjen en dag og gå inn der for å sjå.
Under her har jeg tatt skjermbilde av et søk på Google maps, hvor du ser frisøren på hjørnet.

Og her er det forrige innlegget:
Jippi! Nå fant jeg ut hvor det var.

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg