Fant ut noe nytt………

Det går framover. Akkurat nå tenker jeg på bloggen igjen. Jeg fant ut noe “nytt” her om dagen. Nytt for meg, for regner med at alle andre bloggere bruker det 😉

Når jeg nå endelig fant ut at jeg skulle kategorisere alle innleggene mine, fant jeg også ut at jeg kunne bruke stikkord. Har jo sett at det står der, men har ikke skjønt hvordan jeg skulle bruke det og hva hensikten er, og har egentlig ikke brydd meg så mye om det.

Så søkte jeg litt på internett, og fant en artikkel hvor det sto veldig fint forklart. Og jeg skjønte at det kan være viktig også, vel og merke hvis jeg vil synes i den store internettverdenen. Folk kan jo plutselig havne på bloggen min hvis et søkeord som jeg har oppgitt som stikkord eller kategori blir benyttet. Det hadde jo vært hyggelig 🙂
I tillegg gjør visst stikkord og kategori det enklere for både lesere og meg selv å finne fram på bloggen.

Bruk gjerne flere stikkord pr. innlegg, sto det. Men det må ikke bli for mange, sier en annen…..
Stikkordene kan i motsetning til kategori-ordene være mer detaljert.
Stikkord kan sammenlignes med hashtag/emneknagg (#) som vi bruker på Instagram og Twitter.
Da skjønner jeg viktigheten av det.

Så nå har jeg en jobb å gjøre i tillegg til daglig blogging. Både oppdatere alle tidligere innlegg med kategori, og føre inn stikkord på de samme innlegg. Noe skal man jo drive med 😉 Bra jeg er pensjonist. Og bra at jeg roer litt ned innimellom med det boligjaktprosjektet mitt.
Får se hvor mye jeg gidder. Tar det sånn pø om pø……
Og en ting til. Jeg kommer til å lese mer om emnet på nettet. Lete opp flere artikler. For dette var interessant. Kan bare bli bedre, for jeg visste nesten ingenting om det fra før 😉

Her er innlegget mitt angående kategorisering.

Og artikkelen jeg refererer til lenger opp, er HER.

NB.
Helt til slutt: Er det egentlig sånn som jeg har forstått det? Eller? Kom gjerne med tips og/eller korreksjoner ……

 

 

4 kommentarer
    1. jeg har aldrig merket noe på min blogg med stikkord,men kommer rett som det er over et av mine egne innegg om jeg googler en bestemt ting,har bilde av tingen i bloggen min dag og navn på tingen :=)

    2. Hei! Ja det stemmer det 🙂 Jeg har forskjellige kategorier til mine innlegg. For eks. alle mine fjellturer går under kategori – TURER I FJELLET 🙂 osv 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg