Går det på skinner, eller?


Det er blogginga jeg vil skrive litt om.

Å blogge om blogging altså. Hvordan jeg jobber med bloggen? Av og til føler jeg at jeg egentlig ikke jobber. Det bare ramler ned ord via tastaturet.
Men jeg prøver i hvert fall å være nøye med korrekturlesing før publisering, og håper at det stort sett går bra.
♦️
Så er det emnevalg. Ikke alltid så lett. Men jeg må tenke at jeg skriver for meg sjøl, få ned tankene på “papiret” og la det stå til. Da blir det mest ekte. Men samtidig er jeg såpass forsiktig og “pysete” at jeg må holde igjen på noe.
Jeg aner ikke hvem alle er som leser skribleriene, så jeg må passe meg litt…..Er ikke SÅ tøff.
♦️
Jeg har ei notatbok hvor jeg har skrevet ned emner jeg kanskje kan blogge om. Dette er til hjelp hvis jeg skulle stå fast en dag. Men samtidig må jeg si at det ER IKKE krise, og det føles heller ikke sånn, hvis det ikke skulle komme innlegg noen dager. Og det er det som er så fint! Jeg har ikke dette som jobb. Jeg tjener ikke penger på det, og det gir meg friheten til å utfolde meg i denne hobbyen etter innfallsmetoden.
♦️
Men jeg synes at jeg er tøff nok som bretter ut deler av livet mitt sånn halvoffentlig. Andres liv må jeg være forsiktig med. Unntatt Barney, da.
Hadde jeg vært god til å skrive, kunne jeg heller vært forfatter. Men det er absolutt ikke aktuelt! Har aldri vært aktuelt, og har heller ikke lyst. Har da litt selvinnsikt. Jeg nøyer meg med småtteri, eller offentlig dagbokskriving.
♦️
Det kan vel kalles en hverdagsblogg. Det er ikke “rosablogg” med sminke, mote og livsstil. Det er heller ikke mammablogg. Vil ikke skrive så mye om barn og barnebarn.
Blir vel litt “mammablogg” på en måte i og med at jeg skriver om han krøllebøllen jeg har i hus.
Jeg skriver kanskje litt mye om puddelen, men han er jo rundt meg hele tida, så veldig naturlig for meg.
♦️
Når jeg skriver blir det ikke slik som jeg en gang lærte. Man skulle sette opp disposisjon og stikkord før man skrev stil. Her går det bare fortløpende etter innfallsmetoden. Og det er vel det som er så deilig med bloggformen. Eller rettere sagt; jeg tror nå det er sånn.
♦️
Jeg er glad i å ta bilder, og de bruker jeg noen ganger i blogginnlegg. Det hender at et bilde er årsak til blogginnlegget. Et bilde kan gi inspirasjon til skriving.
♦️
Jeg prøver å ha innlegg hver dag. Noen ganger blir det faktisk 2 eller 3 også. Inspirasjon kommer og går, og tiden jeg kan sette av til denne hobbyen varierer. Det kan nok hende at det blir bloggfrie dager også.
Jeg hadde faktisk en pause på over 2 år. Starta opp igjen 1.desember 2022.

Innlegget Journalist eller blogger er relatert til dette jeg skriver om her.

Hvorfor jeg blogger kan du lese om også.

Og før en en gang skrev jeg Hva skal jeg blogge om?

 

 

14 kommentarer
    1. Ikke dumt å ha ei bok som en skriver opp ideer i…..! Jeg står nesten aldri fast uten å ha noe å skrive om, men innimellom strekker ikke bildene til…! Blir jo mest fotografering i helgene på meg, og da må jeg ha endel bilder for å dra 2 innlegg om dagen utover uka! Jeg koser meg med foto og tekst – blogg er en perfekt hobby for meg! Klem <3

    2. Du har en en fin og variert blogg, som det alltid er like gøy å stikke innom 🥰 Jeg skriver noen gang ned stikkord om ting jeg kan blogge om, så glemmer jeg det bort. Min blogg er jo mer som en dagbok, uten å vær for personlig. Har ikke lyst til å brette ut på nettet alt som rører seg oppe i hode mitt. Ha en fortsatt din søndag, klem 🤗

    3. Herlig hvordan du jobber med blogg…Gøy å lese.
      Jeg har litt temaer jeg. Natur, mat, livsstil, spise ute…byturer..Sånne ting. Som jeg prøver å følge..
      Men er ikke lett noen ganger blir det litt hummer og kanari..
      Du har en variert og fin blogg og mange fine bilder, sånt liker jeg godt. Og turene du har rundt i Oslo.
      Og når du finnere ut ting, om bloggen etc..Sånn smarte ting.

      1. Hjertelig takk🙏🏻 Veldig inspirerende å få positiv tilbakemelding. Da er det lettere å fortsette😀 Som du sier så har jeg vel ikke noe bestemt tema. Blir mer det som faller ned i huet på meg der og da, og ting jeg opplever. Også Barney, da🐩. Jeg kan jo sjøl bestemme hva jeg tror han mener om ting, tang og turer😅

      1. Hjertelig takk skal du ha. Veldig hyggelig med fin tilbakemelding. Og kan tilføye at jeg leser DIN blogg også. Men dessverre ikke alltid jeg tar meg tid til å kommentere alle blogger jeg leser. Så konklusjonen er at jeg leser mer enn det ser ut til, både for deg og andre bloggere🙋🏼‍♀️ Ha en fortreffelig dag🥰

        1. Tror det er sånn for oss alle. Jeg leser en del på telefonen, men da kommenterer jeg sjelden. Men når jeg er på data, blir det enklere å svare føler jeg: )

    4. Min blogg på Nouw heter hverdagenformeg, og det er nok en sånn hverdagsblogg jeg har også. 😉
      Skriver ofte etter innfallsmetoden, og etter hva vi gjør. Noen ganger litt kjedelig, andre ganger litt mer gjennomtenkt.
      Koselig å lese dine innlegg, og du har litt mer system du enn det jeg har.
      Prøver å ikke ha for mange skrivefeil, så jeg leser som regel igjennom både 2 og 3 ganger, men ofte ser jeg ikke alt før jeg har publisert.
      Er akkurat som jeg ser det bedre da 😉
      Lykke til videre med blogging!

      PS: Koselig å se dattra di på the Voice hver uke <3

      1. Åh, har du blogg på Nouw også; det visste jeg ikke. Som du sier er det best å se innlegget når det er publisert. Men derfor prøver jeg alltid å gå inn på «forhåndsvisning»🤓
        Og takk angående The Voice og dattera mi🥰

    5. Ja, jeg går også inn på forhåndsvisning, da ser jeg det stort sett før jeg publiserer 🙂

      Hadde blogg på Nouw etter at de slettet folk fra blogg.no. Jeg regnet med å bli slettet, så jeg slettet bloggen selv. Det jeg ikke visste var at jeg ikke får lastet over bloggen fra Nouw, så derfor har jeg beholdt den..
      https://nouw.com/hverdagenformeg

      1. Å ja, da skjønner jeg. Det med Nouw altså. Det var en spennende tid den gangen. Husker at jeg skrev en del bekymrede innlegg på den tida, og vart veldig glad da jeg ble flytta over🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg