Har jeg en elefant i rommet….eller?

Litt morsomt er det å vri og vrenge på ord og uttrykk. Og kanskje ta det helt bokstavelig av og til. Kan bli sånn når en har for lite å fare med. Har da egentlig ikke det heller……

Har jeg virkelig en elefant i rommet?

Elefanten i rommet
Elefanten i rommet

Klart jeg har. Har mange elefanter, jeg. Små og store. Ekte pynteelefanter. Fått i gave og kjøpt sjøl.
Den største har jeg fått av bror min for mange 10-år sida. Den ser du på bildet. Og den står faktisk på gulvet i soverommet.

En del små, svarte har jeg sjøl kjøpt i Sri Lanka.
Elefanter er fine dyr. Fikk til og med ri på elefant da vi var der nede.

Har mye annet fint fra Sri Lanka også, jeg. Det beste er de 2 barna mine. De er begge født i dette vakre landet, og adoptert til Norge.

Har tenkt å skrive om den reisen en gang. Sitter litt langt inne, for vil helst ikke blogge om alt for nære ting. Vil ikke personifisere familie og andre hverken i tekst eller bilder på bloggen. Det er mitt valg nå.

Ikke sikkert at de vil ha noe i mot det. Men må bearbeides inni hodet mitt…… Skal likevel ikke sjå bort i fra at det kommer en dag…..For det er en veldig stor del av meg og mitt liv.

Å ha en elefant i rommet i kryptisk betydning

Det tror jeg ikke jeg har. Ikke akkurat nå i hvert fall. Det kan selvsagt variere etter situasjon og sted. Det er alltids noe jeg ikke vil snakke om her på bloggen. Det vil også gjelde overfor andre mennesker. Det kommer an på hvem jeg snakker med.

Men vil ikke si at det er det samme som at det er en elefant i rommet.

Elefanten i rommet, som det sies. Hva er det?.

Wikipedia kan fortelle:

Det er et uttrykk for en åpenbar sannhet som ikke nevnes. Uttrykket kan også referere til et åpenbart problem eller risiko som ingen ønsker å diskutere.
Uttrykket kommer av at en elefant i et rom ville være umulig å overse.

Så da, så.
Skikkelig trykket stemning, altså. Alle vet, men ingen vil snakke om det….puh.

Hva med elefanten min på bildet?

Satt på sengekanten en morgen etter å ha våkna. Må sitte litt før jeg “spretter” opp og kler på meg.
Se på været. Se på utetemperaturen og skru på lyden på telefonen. Da er jeg i gang.

Så sto denne elefanten der foran meg som den alltid pleier. Og jeg fikk bare en ide oppi hodet om at jeg skulle ta bilde av den. For det var da unektelig elefanten i rommet? 😉 Bokstavelig talt.
Så da ble det den dagens bidrag på Instagram stories.

Ikke verre enn det. Og jammen ble det et blogginnlegg av det også…..

 

 

 

16 kommentarer

Siste innlegg