Ja, det måtte komme😝

Jeg har skrytt litt (for meg sjøl) gjennom høst, vinter og vår av at jeg ikke har vært forkjøla.
Folk rundt meg har til tider vært sengeliggende på grunn av ett eller annet virus, men jeg slapp unna.
Hadde vel god motstandskraft, da, tenkte jeg.
Og det var nok riktig.
Av og til var det sneven av sår hals og andre vage symptomer, men etter en god natts søvn var det borte om morran. Da hadde nok forsvaret mitt jobba på spreng i løpet av natta.
♦️
Her om dagen fikk jeg også litt sårhet i halsen. Tok meg et par Paracet og en sugetablett, la meg og håpte…
Da svikta krigerne i kroppen som jobber med immunforsvaret. De hadde nok stått på det de kunne, men det var ikke nok. Dette viruset, eller rettere sagt virusene, for regner med at det var SÅ mange i og med at forsvaret mitt kapitulerte, var nok av den hissige typen.
♦️
I hvert fall så våkna jeg med VELDIG sår hals. Ikke noe mer enn det, men det føltes NOK.
Slapp var jeg heldigvis ikke, så Barney fikk morrasturen sin i skogen, og jeg pakka meg inn med lue, votter og skjerf, for jammen var det bare 2 plussgrader og litt vind.
Har vel kanskje hatt for lite klær på meg dagene før, og blitt kald, kanskje. Da er det nok lettere for forkjølelsesvirus å etablere seg i kroppen.
♦️
Men da vart jeg «endelig» forkjøla denne sesongen også, så da er vel alt ved det normale😣.
Og dette går over, sjøl om det ikke føles slik akkurat nå, og det varer forhåpentligvis ikke så lenge.
Men det kommer jo helt an på hvilken type virus det er, og hvor godt immunforsvaret mitt jobber. Tvitvi.

♦️
Jeg skal hjelpe dem litt ved å sove nok, slappe av, og spise og drikke riktig. Og så må jeg spe på med litt Paracet og halstabletter.
Etter første dagen ville det vise seg om det stoppet opp med halsvondt, eller om det fortsatte med nesetetthet og eventuell hoste. Det er vel eventuelt i den rekkefølgen det kommer, så vidt jeg husker, sjøl om det er ei stund sida jeg var forkjøla……
Og det vart slik denne gangen også.
Nå er jeg inni fasen med nesetetthet, hoste og sliming😌
Men går greit. Ikke slapp og ikke feber. Helt normal Forkjølelse

6 kommentarer
    1. Masse god bedring, håper det går fort over! Kjedelig er det.
      Du får slappe av så godt du kan…
      Jeg hadde jo de greiene før påske og i påskeuka.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg