Om høyde på håret og gamle triks.

Høyde på håret ved hjelp av hårruller og hårfønerDa vart det et par selfier igjen.

Ikke det at jeg liker å ta selfies, men av og til er det viktig for å illustrere hva jeg mener. Ikke alltid nok med bare ord. Det gjelder sveisen. Håret har vært godt skjult under lua de siste månedene, men av og til må det vises fram, og da gjelder det å ikke være for bustete og rar.

I gamle dager, mine gamledager, sånn cirka på slutten av 60-tallet,  og begynnelsen av 70-tallet, da jeg begynte å bry meg om åssen jeg så ut på håret, hadde jeg hårruller og spenner.
♦️
Hadde til og med en enkel hårtørker. Ikke sånn føner som jeg har i dag. Det var en enklere variant av den typen frisørene hadde.
Sikkert noen av dere lesere som har vært hos frisør og sittet «til tørk» inni en sånn kapsel med varmluft🤗
♦️
Den jeg hadde hjemme besto av en hette av plast som jeg tredde utapå håret, og inn til denne gikk det en slange som førte varmluft fra den elektriske delen. Enkle greier, men fungerte.
Det hendte at jeg festet ruller i håret for å få krøller, bølger eller rett og slett litt høyde på frisyren, særlig oppå toppen.
♦️
Problemet mitt nå for tida (=luksusproblem) er at håret blir for flatt oppå issen/toppen, sjøl om jeg har i stylingprodukt og danderer med hårføneren.
Liker ikke å ha det så flatt oppå der.
Så da: Skulle hatt slike hårruller som jeg hadde i gamle dager!
♦️
Dattera tipsa meg. Blitt litt moderne igjen med slike ruller, så kanskje de har det på Normal-butikken?
Dro dit jeg vettu. Og de hadde masse! Til og med rett innafor døra. Det første jeg så.
Supert! Hjem for å prøve.
Litt rufsete vart det, men slik så det ut da jeg satte i noen ruller på toppen ⬇️

Hårruller kjøpt på Normal i håret for å skape høyde
Skulle hatt den gamle hårtørker’n med hette, men den er for lengst borte vekk. Så ble håndholdt hårføner. Kanskje jeg kan finne en lignende hårtørker igjen? Det må jeg faktisk sjekke. Da kan jeg være mer effektiv mens håret tørker. Lese eller blogge mens jeg venter på at det blir krøller/bølger.
♦️
Under her og på begynnelsen av innlegget ser du resultatet. Vart såpass fornøyd at jeg syntes det fortjente et blogginnlegg.
Jeg børstet ut krøllene forsiktig, og vipps vart det høyde oppå toppen.
Her kan du lese et tidligere innlegg om hår:
Min hårete historie.

Selfie av hårfrisyre med høyde på toppen

10 kommentarer
    1. Veldig fint, dette er et bra tips. Alltid fint med litt volum. Skal sjekke hårruller jeg å. Har noen i skapet som jeg kjøpte på Normal for et par år siden. Som jeg har glemt å bruke egentlig..Du ble fin.
      Gleder meg til vår og bort med lua.

      1. Fram med rullene!😅 Og takk for kompliment😀 Fint å slippe både lue og piggsko etter hvert, men ser mørkt ut for det i dag, eller rettere sagt hvitt😝 Kommer mye marssnø i dag.

    2. Se der ja, ja det går fortsatt å fikse det håret selv. Jeg bruker også sånne ruller i mellom. Men jeg føner håret tørt først, og så setter jeg inn rullene før jeg sprayer håret med en spray som gir hold. Så lar jeg det sitte i et kvarters tid. Da slipper jeg unna den hårtørkeren vi hadde før. Fin du!

    3. Ja det har blitt moderne med hårruller igjen, og jeg ser mange bruker det. Tror jeg har hatt hårruller i håret bare en gang i min barn- og ungdomstid, bortsett fra når jeg tok permanent når det var moderne. Nå fluffer jeg opp håret når det er vått etter å sprayet i litt hairspray, og da før jeg høyde når det tørker. Bruker ikke lue så det er sjelden det blir flatt 😉 Ha en fortsatt fin mandag, klem 🤗

    4. Så til og med en i går som gikk rundt om kring med DIGRE hårruller rundt i butikkene liksom. Som om selve prosessen var en frisyre i seg selv 😀 Du ble kjempefin 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg