Oransje drink og Gambas al pil pil var ganske digg☺️

Enda ikke ferdig med den 12. mai

Vi hadde vært på biltur nordover på Gotland fra Visby og tatt ferja til Fårø.
Opplevd mye som jeg har skrevet om i tidligere blogginnlegg. Vi var på vei sørover igjen til hotellet i Visby langs vestkysten. Mye å sjå der også. Blant annet en idyllisk fiskerlandsby som heter Lickershamn, hvor det også er rauker.
🇸🇪
Vel «hjemme» i bungalowen på Novi Resort, orket vi ikke å spasere de 15 minuttene ned til byen for å spise middag, så benyttet oss av tilbudet på hotellet.

Vi var som tidligere nevnt veldig heldige med været, så valgte å sitte ute  å spise. Da kunne vi ha med hundene. Starta med en forfriskende drink og fortsatte med to retter som vi delte. Tok bilde av maten, men hadde jeg visst at jeg kom til å blogge om den, hadde jeg vel notert ned hva som eksakt var ingrediensene.
♦️
Men sånn cirka kan jeg si at den ene retten var friterte scampi med hvitløk, chili og olje. Såkalte Gambas al pil pil. Den andre retten vart kalt tartar og besto av hakket kjøtt med tomater, oliven….og husker ikke mer😆Uansett så var det godt. Og ferskt  brød og smør til.


Desserten var faktisk enda bedre. Den beste mangosorbeten jeg har smakt👍 En espresso til isen vart det også.

Her er terrassen med uterestauranten og bassenget👇Vi bodde i en bungalow like ved, på samme område.

Og solnedgangen svikta oss ikke denne kvelden heller. HVER kveld hadde vi dette fantastiske skuet👇Dette bildet er tatt rett nedafor bungalowen.


Så var det nesten leggetid igjen. Men før vi krøp til køys på hvert vårt rom, så vi på The Voice på iPaden min. Jeg var veldig glad da jeg skjønte at jeg kunne åpne TV2 Play i Sverige også👍
🇸🇪
Litt tilbakeblikk på tidligere innlegg hvis du er interessert:
Middelalderfølelsen i Hansabyen
Mille Lire var ikke dumt
En avstikker til naboøya

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg