Rastløs og ettertenksom…..

Ny dag og nye muligheter. Positivt. Sov passe lenge, ut på tur med puddelen, kaffe og frokost og så rett på PC for å sjekke Blogg.no. Det ble ikke Nyhetskanalen først i dag.

Sjekket lesertall på egen blogg og tok meg tid til å lese andres blogger. Det er ikke hver dag jeg går så grundig til verks at jeg bruker et par timer på både å lese og kommentere. Det er hyggelig, da. For det er nemlig også veldig hyggelig å få kommentarer på mine egne innlegg.

Det er akkurat passe faktisk. Bra at det ikke er for mange kommentarer heller, for da får jeg mye jobb med å svare alle. For svar får alle!
Så til deg som er lei deg for at du ikke kommenterer innleggene mine: Helt greit! 😉 Jeg vet at du leser 😉

Akkurat ferdig med å lese andres innlegg, kjører jeg nå på med et eget igjen. Ikke så mye å skrive om, men dette er en hverdagsblogg, så det trenger ikke å være store hendelser for at jeg får skrivekløe 😉

Jeg var litt rastløs etter morgenturen med Barney. Det var vel egentlig derfor jeg søkte “trøst” i bloggverdenen rett etter frokost. Det hjelper faktisk! Det vet dere som selv blogger 🙂

Litt vakum? Skjedd mye med boligprosjektet i det siste, og plutselig er det stille…..Det kan virke som om alt er “skrudd av”. Ingen nye varsler fra Finn.no, ikke noe å sjekke eller fundere på eller planlegge. Er det kanskje “stille før stormen”?

Håper det. Og er det ikke rart med de “bølgene” (som jeg kaller det). Skjer det en ting, skjer det ofte mye annet samtidig. Og motsatt. Som nå. I tillegg fikk jeg ikke svar da jeg prøvde å ringe en nær slektning. Typisk. Når vedkommende først ringer tilbake, som jeg vet at hun gjør, løsner det igjen. Det “skrus på”. Og da kommer det til å skje mer omtrent samtidig. Universets lover…….

For å gi et eksempel på dette. Noe så enkelt som kake på jobben. Det har du sikkert opplevd. At noen har med kake på jobben altså. Da blir det gledeshyl, for det kan være veldig lenge mellom hver gang. Men da kan du nesten vedde på at det er en annen som har med kake samme dag. Det har jeg opplevd mange ganger!

Du skjønner hva jeg mener? Det med “bølger” altså……. En annen ting er jo at jeg kunne hatt med kake selv, men det blir ikke helt det samme…..ikke for meg 😉

I det filosofiske hjørnet i dag kanskje? Tror det.

Var jo ettertenksom også på starten av dagen, men nå begynner det å lette….;-)
Godt å skrive av seg ting. Fin terapi. Bare prøv! Og snart “skrus bryteren” på igjen…garantert!

Og bildet i dag er ikke av de nyeste. Det var da jeg var rødhåret turist på Rivieraen for noen år siden 😉

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. ja noen dager kan en sitte med blogg lenge,neste dag har en ikke tid,sånn er det :=) spennende å være på boligjakt,har tenkt meg att det er lettere å kjøpe om sommeren enn om vinteren,så det dukker vel opp noe ,må bare ha is i magen :=)

    2. Det tror jeg gjelder alle sammen, og det gjør jeg også. Noen dager sitter jeg lenge med blogg, og andre dager ikke.

      Litt av en prosess dette med boligjakt. Lykke til i prosessen 🙂

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    3. Jeg er også sånn at jeg kommenterer i rykk og napp! Det samme er det med å lese blogger. En m¨å jo bare finne en balanse i det med å skrive og å være litt sosial: Det er ikke alltid at jeg svarer på kommentarer på egen innlegg heller, men jeg leser. Spennende med ditt flytteprosjekt. Av og til er vi litt ettertenksomme, og noen ganger også triste. Helt naturlig det: Kjenner på at mye er usikkert om dagen og svever litt i et tomrom: Ikke noe alvorlig, bare at mye er uavklart for tida. 🙂 Ja, bølger, eller “Smitteeffekt”. Jeg tror veldig på det med energier. Flott header du har fått deg. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg