Sommerblomst og septemberblomst

 

Det er langt uti september og sommerblomstene holder stand. Det er så koselig. Den på bildet er en av mange jeg fortsatt har i blomst der ute. I dag blåser det forresten så kraftig (til Østlandet å være) at de får skikkelig luftet seg!

Jeg liker å ha planter og blomster på den store balkongen min. Der er min hage nå som jeg har flyttet til leilighet. Som pensjonist har jeg også mer tid til å nyte dem og stelle dem, og gjør det etter beste evne.

Jeg planla og opparbeidet min hage en gang i tiden, så interesse og et minimum av opparbeidet kunnskap er jeg vel i besittelse av. Det viktigste er å ha stor glede av dem, og at det ikke blir et ork. Jeg koser meg med å vanne og stelle og fjerne visne blomster og blader gjennom sommeren. Det som er viktig nå på høsten er fortsatt å vanne og stelle. Da har jeg dem helt til frosten kommer.

Det er skikkelig synd når det skjer, at frosten tar dem, men det er livets gang for dem. Det vil da være fristende å ta dem inn i varmen, og noen krukker får faktisk den service, hvis det er plass, en liten stund.

 

5 kommentarer

Siste innlegg