Min øyebekymring

Nå er ventetiden over. Jeg var hos øyelegen i dag. (Se også tidligere innlegg «Lysglimt i øyet».)

Første gangen hos øyelege.

Der følte jeg meg trygg på at jeg ble skikkelig undersøkt! Jeg var gjennom øyedrypping opptil flere ganger for pupilleutvidelse og innom minst 3-4 forskjellige mer eller mindre avanserte apparater for scanning, bildetaking, trykkmåling og hva det nå var alt sammen.

De skulle komme til bunns i mine lysglimt og «fluer» i synsfeltet. Og det gjorde de! Jeg fikk konstatert at det er en ganske vanlig foreteelse i moden alder, men skal være obs ved endringer. Ser på meg selv som moden, dog ikke overmoden.

Men, det ble oppdaget en flekk på venstre øye. Jeg kom jo dit pga høyre øye! Har som sagt aldri vært hos øyelege før, så hun mente det kunne ha vært der alltid, men for sikkerhets skyld ny henvisning til øyeavdeling på sykehus.

Og jeg skulle ikke bekymre meg. Og det rådet har jeg tenkt å følge.

Til ettertanke:

Hvis vi hadde scannet hele kroppen, ville det nok ha dukket opp mye rart som vi kan leve med, tenker jeg. Og jammen er det bra at vi fungerer som vi gjør, for vi er meget komplisert oppbygd. Og at alle disse konstruksjonene i kroppen ned til minste detalj samarbeider på høyt nivå er imponerende. Tenker alltid over dette som fantastisk når noe «halter» litt…..

4 kommentarer
    1. Så bra du ikke har tenkt å bekymre deg! <3
      Alder bringer med seg endringer både her og der, og selv om det er viktig følge med det som skjer i kroppen, så er det noe med aksepten også. Visse endringer er helt innafor :o) Kroppen er fantastisk.. en av naturens og evolusjonens mest utrolige oppfinnelser <3 Vi skal være takknemlige for den "boligen" vi har her på jorda. Den jobber for oss konstant :o)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg