Mange spørsmål…..og tiden går…..

#norskjernbanemuseum #hamar #klokke #tingtartid #tid

Hvor lang tid vil jeg bruke på å få svar på mine mange spørsmål om blogging? Jeg har tidligere nevnt at jeg er ny blogger, og at jeg prøver, feiler, leser og prøver igjen, og føler at jeg får til noe, men det er som regel sånn at jo mer man lærer, desto mer skjønner man at man ikke kan. Så da sitter jeg her da med alle mine spørsmål…..(men det er moro allikevel, da)…..

Jeg har god nytte av hjelp.blogg.no her inne på siden og leter opp spørsmål og svar der, samt sender mail, og har også tenkt å ringe dit hvis jeg ikke finner svar på andre måter. Jeg ser også på andres blogger. Jeg kan være ganske intens når det gjelder å komme til bunns i en sak.

I dag fikk jeg godkjent medlemskap i Partnerprogram. Jeg søkte med en gang jeg startet bloggen, selv om jeg ikke egentlig visste hva det gikk ut på. Nå vet jeg litt mer. Men hvordan jeg forholder meg til annonsering/annonser må jeg lese mer om…..

Så plutselig i dag endret bloggen min utseende på min PC. Det ble mobilvisning. Og tekstene og bildene står delvis oppå hverandre, hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg hadde i starten nemlig valgt forskjellige bilder for mobil og PC. Det må jeg også finne ut av. Jeg kan jo ha  trykt på feil knapper….eller har det sammenheng med Partnerprogram-medlemskapet? Det skjedde samtidig, men sikkert bare tilfeldig….En trøst er at jeg har sett at det er sånn hos noen andre bloggere også. Jeg må i alle fall finne ut av det…..

Og så skal jeg finne ut mer om menylenker, Bloggliste, Blogsoft, Designarkiv, om jeg skal hake av for “mobilvennlig” inne på Innstillinger og hvorfor noens blogginnlegg popper opp i min blogg på iPhonen. Det siste virker jo interessant, for da kan jo jeg “poppe opp” hos andre også? De har kanskje betalt for det?

I dag fant jeg Blogglisten (blå skrift øverst til venstre på framsida av blogg.no). Moro å oppdage noe nytt. 

I dag fant jeg også ut at innlegget (med bilde) jeg la ut kom på framsida av blogg.no uten at jeg foretok Bloggshout . Da er det vel kanskje sånn at det kommer på lista hvis man betaler for Bloggshout og at det uansett kommer som bilde lenger ned….

Ja, det går framover. Jeg må fortsette å forske. I morgen lærer jeg kanskje noe nytt….

 

 

 

 

5 kommentarer
    1. Du, jeg har hatt blogg før (5-6 år siden, og det var da jeg ble kjent med Frodith for første gang), og til og med JEG må sette meg inn i ting på nytt – så jeg skjønner veldig godt at DU som er helt ny har mange spørsmål! 😀 Jeg måtte mase litt på Frodith da jeg starta den nye bloggen her.. for å komme inn i ting igjen, pluss er en del nytt siden sist..
      Partnerprogram har jeg snust på, men ikke tort å kaste meg på – fordi jeg ikke vet hvordan det fungerer.. Blir så usikker.. Du er kjempemodig som bare kaster deg inn i det uten å mukke *Stående applaus*
      Det er vel litt sånn at veien blir til mens vi går, ikke sant? Du lærer litt og litt, og til slutt er du en racer i bloggverden. Spennende er det også, og bra for hjernen å lære noe nytt – og etterhvert mestre nye ting :o)
      Heia deg! <3 :o)

    2. Synes det ser ut som du klarer deg veldig bra. 🙂
      Jeg er slett ikke rutinert selv om jeg skrev blogg for hunden min tidligere.
      Hadde en blogg om å møte systemet i forbindelse med reisen min til ufør, men den har jeg sletta. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg