Mate ender

Jeg må skrive mer om Osloturen. Denne gang var jeg fra fredag til lørdag og koste meg med barn og barnebarn både inne og ute.

I går ble det tur til Østensjøvannet for picnic og fuglemating. Utstyrt med nistepakker og kakao til oss mennesker og et helt kneippbrød til fuglene, trasket vi av gårde i det vakre høstværet.

Jeg Jeg liker fugler, og særlig ender, da jeg som barn hadde en stokkand som husdyr i en kort periode. Det var den med grønn hals og hode, altså hankjønn.

Det er nok mye derfor jeg fryder meg like mye over fuglematingen som mine små barnebarn gjør.

Og så er det kanadagjessene og duene. Måkene holdt seg i bakgrunnen, merkelig nok. De har vel skjønt at de kommer til kort, for de andre er veldig lite redd for mennesker, så maten blir lett tilgjengelig for disse. Og de spiser av hånda. Det er koselig.

Brødet ble fort borte selv om vi alle prøvde å fordele det rettferdig mellom de nye fuglevennene våre.

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg