En plakat i et vindu

Dette bildet fant jeg på Instagramkontoen min her en dag da jeg sveipet gjennom alle bildene jeg hadde lagt ut. Det var i april 2013 det ble tatt.

Hva dreier det seg om ?

Plakaten hang i et butikkvindu på Skeikampen og jeg fant utsagnet så positivt at jeg foreviget det med mitt kamera. Det ble merket  #glede på Instagramkontoen min.

Sånne utsagn har jeg sett  i flere varianter opp gjennom livet, men det er egentlig viktig å repetere det med jevne mellomrom, for det er så fort gjort å glemme å sette pris på de små hendelsene og detaljene i hverdagen. ……..Nå ble det plutselig litt alvorstynget og filosofisk på bloggen her….

Mer filosofering

Ta for eksempel en enkel ting som å kunne stå opp om morgenen, å kunne gå tur med hunden i den fine naturen og alle de andre sedvanlige handlingene jeg utfører i løpet av en dag,og uten at det nødvendigvis trenger å skje noe veldig spennende ellers den dagen.

Jeg tenker faktisk over det mange ganger med lykkefølelse at jeg er heldig som opplever det, for det er neimen ikke en selvfølge. Hvis man har opplevd sykdom og sengeleie og sett andre i den situasjonen, er det kanskje lettere å  ta dette inn over seg….jeg vet ikke….Vi er jo forskjellige. Kan ha noe med alderen å gjøre også…..

Jeg har i hvert fall med årene klart å få til dette…..bedre enn da jeg var yngre. Men det er kanskje sånn det er for alle? Det er vel naturlig at man blir mer ettertenksom med årene.

Nå er det en ny morgen med fint høstvær, og alskens muligheter for pensjonisten og hunden til å lage seg en fin dag!

Ha en fin dag du også!

 

 

14 kommentarer

Siste innlegg