Rørlegger og lyd på telefonen

Jeg har opp igjennom alltid hatt lyden påslått på telefonen. Unntakene er flyreiser, på tur i «stille vogn» på toget, konserter, jobb, møter og andre situasjoner hvor det absolutt ikke er bra at telefonen min gir lyd fra seg. Så er det å slå på igjen så fort denne situasjon er over.

Om natta ligger telefonen på nattbordet, med lyden på. For det kan jo komme viktige telefoner som må besvares prompte, mener jeg. Det skjer aldri.

Det som derimot skjer er at det renner inn med nyhetsvarsler fra kl 7 om morgenen. Jeg har svart ja for nyhetsvarsler. Det kommer også Snapchats- og Whatsapp-meldinger fra familie og bekjente som er tidlig oppe om morgenen. Men de er ikke å klandre, for normale folk har ikke lyden på om natta, så de bare sender av gårde for at jeg skal se det når jeg finner det for godt å slå lyden på. Det gjøres i beste mening av dem så klart.

Så ble det sånn at jeg våget meg til å ha lyden avslått jeg også. Og det har jeg hatt nå i et par uker. Og det er meget behagelig for pensjonisten å våkne av seg selv og ikke av telefonen. Det blir sånn vanligvis i 9-tida det.

Men så, i dag, måtte jeg vurdere på nytt. Det ringte på døra, og det var en god stund etter at jeg hadde stått opp. Der sto rørleggeren. Det hadde vært litt lekkasje på et rør i etasjen under. Det var nå reparert, men han ville sjekke om det var ok ved å sette på vannkrana på kjøkkenet mitt.

Jeg hadde glemt å slå på lyden på telefonen etter at jeg sto opp, og så nå at det var 2 oppringninger og 2 meldinger fra mannen, som lenge hadde hatt ønske om å komme inn i leiligheten. Den siste meldinga varslet om at «nå låser vi oss inn i leiligheten din». Men så ringte han på først, da….

Jeg kunne ha spart ham for mye bryderi ved å være tilgjengelig på telefon.

Så jeg får revurdere det med lyd eller ikke…….

8 kommentarer
    1. JA det er ikke lett…noen ganger må man ha med tlf..tilfelle det kommer en viktig tlf…men da er det jo veldig irriterende med disse meldingen på sosiale medier…kan vist skru av lyden på de…mener jeg noen sa…men jeg lar min tlf ligge på stua jeg…så slipper jeg det…..og mannen har tlf med..pga vekkeklokke, så er det noe viktig, har jeg sagt til alle mine nærmeste, at de må ringe han..Men er ikke lett det der altså…jeg glemmer ofte å skru på lyden når jeg skrur den av..så da er jeg lydløs lenge…hihihi

    2. Hender det går litt flikkflakk her også, men i all hovedsak så har jeg alltid lyden på “av” jeg =) Det meste skjer på meldinger eller sånn, så det er neimen ikke ofte at jeg må ringe noen opp igjen – skjer det så skjer det =))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg