Refleks for alle

Det var Refleksens dag i går 18.oktober. Gikk meg hus forbi. Men vi bruker refleks allikevel puddelen og jeg. Det er Trygg trafikk som har fått i stand denne dagen, tror jeg. Veldig bra tiltak for at vi skal bli sett i trafikken i mørket.

Det er jo det samme hvert år. Folk glemmer å ta fram refleksene fra forrige sesong, eller eventuelt skaffe nye. Vi er jevnt over forholdsvis sløve i og med at vi må ha en egen dag for dette også.

Refleksens dag, ja. Det er ikke bare DA vi skal bruke refleks. Det er da vi skal TA FRAM refleksene og feste dem på klær og vesker og sånn.

På bildet ser du et utvalg av refleksene her i huset, så nå er det bare å legge dem litt lettere tilgjengelig ved ytterklærne i entreen. Barney har sin egen vest. Jeg har også en refleksvest faktisk. Må ta fram den også.

Ha en glitrende, opplyst høst!

10 kommentarer
    1. Ja refleksen må frem..og gudskjelov er det ofte litt refleks på div ytterklær..for folk er jammen sløve….Vi bor litt på landet, og her må refleksen frem tidlig….Jeg har også svarte hunder, og de får gjerne et lys på seg..så ser jeg dem…og andre ser dem…Viktig livsforsikring for alle det….

    2. Ååh det visste jeg ikke! At det var refleksens dag i går altså. Det er SÅ viktig å bruke, og jeg gjør alltid det når jeg ute og trasker om kvelden. Det er jo bekmørkt fra rundt 18-18.:30, og veldig tidlig om morningene også. Både dyr og mennesker må synes når man ferdes som myk trafikant blant harde trafikanter <3
      Ønsker deg og Barney en trygg og fin fredag :o)

    3. Aina: Så bra at du bruker refleks uten å måtte ha en Refleksens dag! Veldig viktig. Den største skrekken er å være bilist og møte folk uten refleks. Skikkelig ubehagelig følelse. Bare flaks at det går bra; for de tror selv at de blir sett! Ha en fin dag!

    4. Kjenner jeg blir småirritert når jeg kjører bil, og noen går over veien uten refleks. De er jo så vanskelig å se. Særlig hvis de er kledd i mørke klær og kanskje har mørk hudfarge i tillegg. Det verste er også de som går med øretelefoner på ørene og som ikke hører bilen.
      Refleks bruker jeg bare jeg går utenfor bilen, for det kan komme en bil som ikke ser meg.
      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg