Det ble scones

Som pensjonist er det fint å ha muligheten til å gå på kafe med en venninne. Jeg hadde vel egentlig muligheten da jeg jobbet også, men det ble heller sjelden, eller rettere sagt nesten aldri. Det ble til at vi møttes hjemme. Hunden hadde kanskje vært alene en del timer allerede på dagen (eller skulle være alene senere, hvis jeg jobbet kveldsvakt) og da var det greit å la ham slippe det en gang til.

For noen dager siden avtalte en venninne og jeg å møtes på kafe i byen kl 11:30 i dag, på en ny, koselig kafe i Strandgata. Venninnen valgte scones og kaffe. Tja….mange fristelser. Alltid valgets kval når man først kommer seg på kafe. Salat, smørbrød eller kake? Pleier som regel å skeie ut med en kaloribombe av en kake (med unnskyldningen: Er da så sjelden ute at NÅ vil jeg ha noe riktig godt, uten å få dårlig samvittighet for kaloriene)

Jeg apte etter venninna. Det ble en tilsynelatende fornuftig og kjedelig scones, samt kaffe. Sikkert greit. Den var kjempegod! Og igjen tok jeg meg i både å tenke og si, som jeg har tenkt hver gang jeg har smakt et sådant bakverk: Nå MÅ jeg prøve å bake dette selv! Så glemmer jeg det igjen til neste gang jeg får det servert.

Det er jo så utrolig godt både uten (som vi spiste) og med evnt. smør og syltetøy. Det er helt sikkert godt med brunost også…..Jeg husker, og får vann i munnen: den jeg fikk i Irland da jeg var der på tur. Der var den en del av alle godsakene på etasjefatet på «afternoon tea».

#scones #lunsj #venninnetreff #hamar #kaffekos #kafe

10 kommentarer
    1. Så koselig at du ble med venninne på kafé 🙂 Nå får Barney så mye oppmerksomhet ellers at han tåler at mor er på venninnevift i byen 😀
      Scones.. er jeg usikker på at jeg smakt, men godt du likte den siden du hadde betalt for den 😉

    2. Koselig med kafebesøk..en gang i blant..er jo blitt så dyrt, så ikke ofte jeg unner meg…Men scons ja…tror ikke jeg har smakt den varianten der….bare som et slags rundstykke..

    3. Når man er i jobb blir det ikke så ofte man har anledning til å gå på kafé… For tiden går jeg delvis sykemeldt, så da byr anledningen seg inni mellom. Jeg kjenner til valgets kvaler før man kommer til kassen, og ja det hender jeg går for kaloribomben jeg også ;o)) Scones er veldig godt, og det hender jeg baker noen som jeg tar med litt god ost på.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg