Meg og trening…tja….

Jeg har levd noen år og har trent en del også, men aldri så hardt. Jeg har ikke vært med på organisert lagidrett. Jeg har heller ikke drevet med individuell idrett. Men jeg har opp i gjennom vært på  diverse treningssentre og treningskurs. Og selvsagt hadde jeg gym på skolen som alle andre. I voksen alder startet det med aerobics på slutten av 70-tallet. Det var moro. Det ble mye hopping på hardt underlag, så det kan være en medvirkende årsak til dårlig kne i dag. Muligens. Så ble det jazzdanspregede timer på ett av byens treningssentre. Det var også  gøy så lenge det varte. Jeg liker å danse. Jeg har betalt for medlemskap i opptil flere treningssentre i løpet av alle disse årene. Selvsagt ikke samtidig 😉  Det startet med stor iver 3 ganger i uka. Så kom det diverse unnskyldninger for ikke å trene, for etterhvert kun å være “støttemedlem” som jeg velger å kalle det, med påfølgende dårlig samvittighet. Nesten tragisk.

Men jeg ville holde meg i form, så prøvde igjen etter en stund. Senest for ca. 3 år siden meldte jeg meg også inn igjen, denne gang på et nystartet treningssenter i byen. Jeg skulle flytte, og det passet bra å trene der. Dette var stas og moro. Nå tok jeg det skikkelig seriøst og kostet på meg 8 PT-timer (personlig trener). Det er jo det som må til for en som ikke er supermotivert og heller hverken er en vinnerskalle innen idrett eller er utstyrt med tilstrekkelig selvdisiplin på dette felt. I andre situasjoner vil jeg nok si at jeg både har konkurranseinstinkt, setter meg mål og har passelig selvdisiplin. Men noe treningsfantom hverken har jeg vært eller kommer jeg til å bli. I denne perioden med PT var jeg flink. Jeg fikk et treningsopplegg som jeg kunne bruke både på senteret og hjemme. Sistnevnte har jeg fortsatt på papir (se bildet), og det er dette jeg nå skal være flink til å bruke…… etter at jeg igjen har meldt meg ut. Det ble bare sånn, igjen….

Nå gidder jeg ikke mer (treningssentre altså). Heretter blir det trening av muskler på stuegulvet (på treningsmatte) samt litt kondisjonstrening på bosuballen (se bilde) som jeg er i besittelse av. Den ble innkjøpt i en ivrig treningsperiode. Og så har jeg jo turene med hunden 3 ganger om dagen! Trøster meg med at det er bedre enn ingenting. Og dårlig samvittighet skal jeg ikke ha mer. Nå har jeg funnet min metode…..og måtte jeg bare ha såpass selvdisiplin at jeg tar disse øvelsene 3-4 ganger i uka!

Lykke til Pensjonistgunna!

 

 

4 kommentarer
    1. Ja..kjenner meg igjen i dette….men har bare meldt meg inn og ut av et sånt senter da….For da skjønte jeg at jeg klarer ikke følge opp med det å dra ut for så trene inne et sted…nei…jeg ga også opp….har øvelser jeg skal gjøre…fra fysio..men sliter med det også…tar et skippertak innimellom…noe som ikke hjelper….hihih..Lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg