Gamle buketter blir som nye

Buketten på bildet fikk jeg i hus for en tid tilbake. Bruker bildet som illustrasjon til dette innlegget, jeg.

Disse blomstene er borte vekk for lenge siden, men da de begynte å forfalle tok jeg tak, som jeg alltid gjør med buketter. Jeg vil at de skal vare lengst mulig. Det er ikke bare for å spare penger, og dermed slippe å kjøpe ny enn så lenge. Det er like mye for å kunne skape noe nytt. Og så lenge noen av blomstene er like fine og noen er mer eller mindre døde, gjør jeg dette i respekt for de som er igjen også. Ikke helt seriøst sånn, men tanken streifer meg.

Så tar jeg dem ut av vasen og legger dem på benken, finner ny passende vase eller kanskje bruker flere små. Så snitter jeg stilkene til ønsket lengde og danderer til ny bukett, atskillig mindre enn den opprinnelige.

Synes det er moro å holde på sånn med blomster. Når jeg tenker meg om gikk jeg faktisk på et blomsterdekorasjonskurs i regi av Friundervisningen en gang på 70-tallet….så har vel hatt interesse for dette opp gjennom….

16 kommentarer

Siste innlegg