Tannpleie og billading.

Litt mer travelt for pensjonisten i dag tidlig. Satte klokka på ringing, ikke før 8:30, så det var ikke stress. Skulle til tannpleier for halvårlig sjekk kl 10:15. Måtte på tur med bikkja, spise litt og ikke minst pusse tennene godt først.

Det blir alltid til at jeg pusser ekstra lenge og grundig rett før dette. Burde ha gjort det like nøye hver dag siden forrige gang jeg var der, men det blir nå sånn da. Pusser jo tenner både morgen og kveld og bruker tanntråd i tillegg, men kunne sikkert ha holdt på lenger.

Så var det nedi garasjen for å hente bilen. Satte el-bilen på lading i går kveld. Etter langtur var det bare 7% igjen på batteriet. Den vil da normalt være fulladet om morgenen. Men det sto på det samme i dag! Bra at jeg bare skulle en tur nedi byen og ikke lengre av gårde. Hva hadde skjedd? Ikke vet jeg. Måtte uansett komme meg av gårde for å rekke tannpleietimen.

Det gikk greit. Hun er snill og flink, og tennene og tannkjøttet fikk ståkarakter. Så var det bilen da. Ville ha kommet meg hjem på de 5% som var igjen. Kunne faktisk ha kommet et godt stykke av gårde, 15 km sa skjermen i bilen. Men nå måtte jeg teste en hurtiglader i byen for å sjekke at det ikke var noe galt med bilen. Det gikk så det ulte. Ja det uler faktisk når det hurtiglades. Se bilen under ladingsprosessen på bildet.

Jeg kommer tilbake senere i dag med mer fredagssysler….lading, blodprøver og kakebaking….

#elbil #lading #nissanleaf #tannpleier #tannstell #fortum

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg