Wow-følelsen med den første snø

Det er alltid det samme. Snøen kommer så klart plutselig, og jeg blir like overrasket med lykkefølelse hver høst. Sånn har det vært i mye over 60 år for min del. Det er nok barndommens glede over snøen som sitter fast i minnet og gjenoppleves.

Men i dag var det litt upraktisk. Jeg skulle nemlig ut på en biltur. Jeg har jo ny bil og vinterdekk, så ikke noe problem, men så er det dette med advarsler og skremsler i media. Det første snøfall forårsaker alltid en del uheldige trafikkhendelser. Mange bilister er uforberedt. Dette kan bli utfordrende både for dem og medtrafikanter.

Jeg er så heldig å ha togstasjon ikke så langt unna. Banen går nordover og sørover og østover fra Hamar, så dette var et bra alternativ i dag.

En annen ting: Rakk ikke å ordne på balkongen før snøen kom i år heller…..

12 kommentarer
    1. Prøver å stemme for sommer hele året jeg, med unntak av ei uke akkurat til jul. Men men, uten vinter ville jeg vel neppe satt like stor pris på sommer – så det må jo være greit 😉 he he.

    2. Ser koselig ut selv om du ikke har fått rydda vekk utemøblene. 😉 Mine møbler fikk presenning over seg først i går. I snøvær. 😛
      Men mengden snø ser passe ut på Hamar også. 🙂 Lag deg en minneverdig dag. 🙂

    3. Fikk snø i går vi, men i dag regner det. Typisk sørlandsvinter. Og skrekkelig kjedelig med alt dette blaute, for hunden blir jo så våt og skitten!

    4. den snøen kommer like overaskende hvert år..hihih.. i år var den ventet her..og vi ble forberedt…så jeg gjorde unna handling og ærender i går…så slipper jeg tenke på det i det første kaoset….Er ikke gøy å måtte ut å kjøre i sånt vær..Er så mange farlig bilister…Rydda ute har jeg også..men så i sted at en pute ligger ute…(som hundene soler seg på..) Håper du kom deg uskadd frem og tilbake til toget…

    5. Ja, snøen kom og gikk. Her var det som et eventyr i natt,men innen morgene hadde trærne mistet pynten og nå er alt borte igjen. Men det kommer sikkert mer! Så koselig!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg